PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

 

Dyskusje na temat dźwigów.

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj
 Ogłoszenie 
Jeżeli nie masz jeszcze konta załóż je.

Kontakt: admin@forum-dzwigi.pl
https://www.facebook.com/forumdzwigi/

Partnerzy serwisu:
katalog-budowlany.pl - Katalog serwisów branży budowlanej
wynajempomp.pl - rozwiązania pompowe dla budownictwa i nie tylko

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakiego żurawia wybrać? Proszę o pomoc:)
Autor Wiadomość

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: |20 Lut 2011|, o 08:49   

Przede wszystkim to dobrze jest miec operatora ktory na czyms takim juz pracowal i wie jak sprzet sie zachowuje podczas pracy. Przede wszystkim musisz spawdzic czy zaden silownik nie opada i czy nie cieknie na uszczelnieniu tloka. Druga sprawa to szukaj czy w newralgicznych miejscach ramy podwozia i nadwozia nie ma pęknięć. Zwróć uwagę czy takowych nie ma również przy siłowniku podnoszenia wysięgnika. Czy punkty smarownicze wyglądają na używane bo jeżeli są zamalowane i suchutkie to jest duża szansa ze żuraw na połączeniach ślizgowych jest poprostu zatarty i przez to zużyty. Jeżeli zaś nie masz nikogo takiego kto zna się na takowym żurawiu bądź na żurawiach wógóle to warto znaleźć w swojej okolicy , najlepiej tam gdzie w przyszłości będziesz go serwisował, mechanika/warsztat i umówić się z nimi żeby ktoś od nich pojechał na oględziny z Tobą.

Wiedz ze co miesiąc musisz robić przegląd z wpisem w książkę rewizyjną a raz do roku przegląd dozorowy z wpisem w ksążkę dozorową przez urzędnika z UDT. w pierwszym przypadku koszt miesieczny od kilkudziesięciu PLN do kilkuset PLN. Dozór może kosztować od kilkuset PLN w zwyż bo zależy to od elementów żurawia które podlegają na ten czas konserwacji lub naprawy. Tak czy inaczej z Warsztatem w którym będziesz robił dozory i rewizje warto dobrze żyć bo oni mogą sprawić ze sprzęt będzie jeszcze długo pracowal lub też może zostać unieruchomiony na zawsze jeżeli czegoś niedopatrzą lub znajdą jakąś poważną awarię.
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Ostatnio zmieniony przez hans |20 Lut 2011|, o 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 143
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: |20 Lut 2011|, o 12:44   

ale ty Hydros masz w ogóle dozór na r-061?



skąd jesteś?



dlaczego ifa tak dżwiga?bo to żuraw zrobiony z głową i dużym zapasem...niektóre części są wykorzystywane w większym adk 10.0 i nawet 12.5..



po za tym porównaj charakterystykę adk 70 ze swoim starem:







odnośnie ogledzin,musisz zastosować sie bezwzglednie do tego co napisał hans...łatwo jest kupić dziadostwo-nie do naprawienia(chyba,że za worek kasy)



odnośnie słabych punktów ADK070 napiszę pózniej...



[ Dodano: 2011-02-20, 16:12 ]

PÓŹNIEJ



generalnie piszesz,że masz tam znajomych,którzy mają takie maszyny więc możesz na nich polegać odnośnie sprawności kupowanego egzemplarza...



odnośnie słabych punktów adk070 mogę opisać,przyda się moze komuś innemu...



co sprawdzamy:

oględziny zewnętrzne:



-zaglądamy w rury osłaniające podpory...czy są tylko suche i brudne(wewnątrz)czy są suche siłowniki

-oglądamy zespół pomp zębatych pod autem pod kątem wycieków(kosztowne do wyeliminowania)

-ściągamy osłonę rozdzielacza hydraulicznego(4 śruby 13 klucz)-jesli są wycieki oleju pod cewkami-darujemy sobie...

-zdejmujemy klapy za kabiną-patrzymy na stan instalacji elektrycznej(***** gumowa izolacja)jeśli są ślady napraw izolacji zwykła taśmą-prędzej czy pózniej czeka cię wymiana przewodów-koszt około 3-5tyś zł...

-rama lubi pękać w okolicach przednich podpór(za zbiornikiem paliwa lub powietrza)

-sprawdzamy śrubę na imbus na filtrze oleju hydraulicznego(czy ktoś ja kiedyś odkrecał)-jest na/w zbiorniku(mozna i obejrzeć sam filtr)-koszt nowego ok.300euro

oględziny podczas pracy:

-włączamy pompę(zgrzyty to nic poważnego)

-pompy powinny pracować cicho!bez szmerów

-blokujemy zawieszenie-mozna sprawdzić czy żuraw jest mało wiele prosty-jesli któryś ze sworzni jest daleko od gniazda...

-wysuwamy podpory(teraz można obejzeć stan tłoczysk)

-teraz mozna sprawdzić ruchy żurawia...

składamy i idziemy ponownie obejrzeć podzespoły wymienione wyżej...



to tak po krótce :mrgreen:



jeśli chodzi o ciężarówkę to ;

-pedał sprzęgła musi mieć luz-3-4cm

-w taką pogodę ciężko jest to odpalić...(akumulatory i rozrusznik musi być jajo)

-często walą uszczelki pod głowicą..

-stań z tyłu i spójrz czy prosto stoi...z powodu operatorki obok kierowcy lubią być przeciązone na prawo z powodu czestszego podejmowania ładunków z tej strony...

wystarczy i tak nie zapamiętasz.... :lol:
 
 

damianf4 
Użytkownik

Firma: h.u.p sambud
Wiek: 38
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 28

Wysłany: |24 Lut 2011|, o 20:58   

Witam

daj sobie spokój z ifą u nas na firmie jest idealna 13t ale dla nas praca na nim jest za kare

pali jak smok, skomplikowana hydraulika, nie czuć żurawia, pracujesz z kabiny kierowcy nie widać do tyłu (zasłania bęben liny) w lewy tył (zasłania konstr. dźwigowa i wysięgnik).

delikatne podpory lubią się wyginać co doprowadza do samoczynnego zamknięcia się, krótkie podpory trzeba podkładać podkłady, nie wolno ściągać towarów na siebie przez tył po podpory się rozciągną, teleskop na 2 razy trzeba bolcować ( w halach to komplikuje prace), instalacje kolidowanie (elektryka steruje- pneumatyką, pneumatyka- hydrauliką), trzy pompy hydrauliczne, mały kąt pracy wysięgnika ok 63st trzeba cały czas teleskopować. ogólnie jest ciężki 20t.

jedyne plusy to blokady (jeśli działają muszą być konkretne opony) bocian łącznie 21,5m

można teleskopować z ciężarem(teleskop na rolkach (mechaniczny na ślizgach)), trzeba o wszystko dbać. mocny wysięg ok 15,3m wysięg nie gnie się



osobiście pracuje na MAZ 12,5t o wiele tańszy w eksploatacji mniej skomplikowany (budowa cepa), bez awaryjny, bardzo tanie części, a większość sobie sami dorabiamy,

wady to brak bocianka (podobno jest ale jeszcze się nigdzie nie spotkałem) krótki wysięg 14m (gnący nie łamiący) i szeroko rostawialny 5,30m, szybki, stabilny

mało jest tych żurawi ceny od 30-40tys



jeszcze zostaje ci hydros 10t

dużo operatorów to przeklina inni chwalą, polska konstrukcja osobiście bardziej polecam hydrosa 10 NIŻ ife adk
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 143
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: |24 Lut 2011|, o 23:20   

...mowa o adk070...



tak na przyszlość-szanuj czyjś czas- poświęcony na napisanie całego tematu i chociaz go przeczytaj dokładnie...dowiesz się wtedy,czy twoja odpowiedż miała jakikolwiek sens...
 
 

damianf4 
Użytkownik

Firma: h.u.p sambud
Wiek: 38
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 28

Wysłany: |25 Lut 2011|, o 15:56   

tak czytałem ale zapomniałem dodać o adk 070

jak na swoją klase ma bardzo dobrą charakterystykę z podporami i bez podpór

skomplikowany zakręcony słaby-w jeździe

ten żuraw jest najlepszy do energetyki montażu słupów energetycznych lekkich (do 5t)

w trudnym, wąskim (między zabudowaniami) terenie.
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: |27 Lut 2011|, o 22:45   

Dziekuję wszystki za odpowiedzi.

Ostatnio na allegro widziałem Jelcza 10t gość pisał że ma wysów hydrauliczny nie zatrzaskowy, były takie czy to jakaś przeróbka?
 
 
 

damianf4 
Użytkownik

Firma: h.u.p sambud
Wiek: 38
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 28

Wysłany: |28 Lut 2011|, o 18:10   

jelcz 10t wychodziły na hydraulicznym teleskopie ale o ok 1m krótszy wysięg
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: |28 Lut 2011|, o 20:53   

były i takie i takie
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 

krzyzuu 
Nowy użytkownik

Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 3

Wysłany: |27 Wrz 2011|, o 19:37   

Witam wszystkich.

Pracuję kilkanaście lat na żurawiach,między innymi miałem przyjemność zetknąć się z hydrosami 10T.,zarówno tymi z wysięgnikiem teleskopowym,jak i blokowanym bolcami.Oczywiście lepszy jest teleskop hydrauliczny,ale,żaden z nich nie da rady 10tonom 2m od podpór. :-/ , przynajmniej zgodnie z tabelą.

Odnośnie awaryjności to zarówno 10-tki jak i Ify,tak się psują jak o nie dbasz :-) .

Jeśli dużo nie jeździsz to zdecydowanie polecam Adk 125-3.Tylko w wersji z łapami wysuwanimi pod kątem,bo ta druga jest strasznie uciązliwa w użytkowaniu.
_________________
operator
 
 

martin crane 
Stały użytkownik
martin crane

Firma: dekom
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Myszków

Wysłany: |29 Paź 2011|, o 10:40   

robiłem ifą i hydrosem i bez zastanowienia wybrałbym ife
_________________
usługi dźwigowe do 70t
 
 

desti 
Nowy użytkownik

Wiek: 36
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 1

Wysłany: |18 Kwi 2012|, o 18:11   

Co do IFA ADK125/3 pracuje mój ojciec taką od 12 lat i jakoś mu się nie psuje spalanie na 100km ok 30 l a na mtg 6l dobrze radzi sobie w terenie dosyć zwrotny części również dostępne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by szpak 

Pliki Cookies

© 2007-2021 Forum Dźwigowe