Forum d德igowe - D德igi, Windy osobowe, towarowe, 真rawie
Dyskusje na temat d德ig闚.

D德igi samochodowe - Jaki dzwig wybrac

pawelcio2 - |26 Pa 2012|, o 21:51
Temat postu: Jaki dzwig wybrac
Witam,

W firmie planujemy budowe nowej odlewni i chcielbysmy kupic dzwig na wlasny uzytek. Bedzie nam potrzebny do budowy zakladu i pozniej przy transporcie maszyn.
Zastanawiaslimy sie nad hydrosem na jelczu lub na ifie adk 125. Ale.....pulap cenowy do 40 tys zl. Kto pomoze lub przyblizy prace na tych dwoch dzwigach? Zalety i wady?
Z gory dzieki!
-Nie uzywamy ozdobnik闚 typu "help help" -A.

martin crane - |28 Pa 2012|, o 17:55

poczytaj forum jest troche o tych d德igach kt鏎e ci interesuj
gulin - |29 Pa 2012|, o 10:01

w tej cenie co wybierzesz...szukaj najbardziej sprawnego...

http://moto.allegro.pl/dz...2721995268.html




wysi璕nik wysuwany skokowo-9m-12m-15m+bocian-21m
ud篤ig-10T

http://otomoto.pl/inny-dz...5-T3336846.html




tu by musia kto pom鏂,bo nie pami皻am...mo瞠 damianf4....
udzwig-12,5T
d逝go嗆 wysi璕nika 15m

pawelcio2 - |29 Pa 2012|, o 13:27

Dzieki za odpowiedzi....
Chodzi mi glownie ktorych z nich jest lepszy w praktyce...ktorym sie lepiej pracuje???
Najlepiej jakby ktos opisal po krotce prace na jednym i na drugim....Niby sa wzmianki na forumale bardzo urywane....nikt nie opisal zai przeciw tym dwom dzwigom....a mysle ze sa one w miare za nie duze pieniadze wiec i zarazem ciekawe!!!
Do jelcza zapewne czesci beda latwiej dostepne bynajmniej do silnika i karoserii.....do adk nie wiem ale mysle ze trudniej. Z kolei ADK ma lepsze parametry!!!

To bedzie nasz 1 dzwig i nie chce zaliczyc wtopy!!!

gulin - |30 Pa 2012|, o 09:52

je郵i chodzi o zestawienie tych dw鏂h zurawii-nie mo積a wskaza ich zalet i wad...

konstrukcje s r騜ne i tak stare,瞠 trzeba szuka jak najmniej zu篡tego....
cz窷ci s dost瘼ne tak samo do Jelcza jak i Ify-tylko cena je r騜ni...

generalnie patrz帷 na te zdj璚ia mo積a dokona wyboru:
-zale篡 ci na prze鈍icie i zdolno軼i terenowej-IFA
-zale篡 ci na charakterystyce pracy-IFA
-dost瘼no嗆 cz窷ci-Jelcz
-spalanie-Jelcz
-prostota konstrukcji i napraw-Jelcz

Kt鏎ym si lepiej pracuje?

to zale篡-jak operator jest starym dziadkiem,albo inwalid-to IFA :mrgreen: ...operatork ma w kabinie kierowcy...
w Jelczu trzeba si nalata-ale za to wzorowa widoczno嗆 w ka盥 stron-z drugiej strony zasi璕 pracy to tylko 270st.
IFA je盥zi z 豉dunkiem na haku wi璚 je郵i macie jak捷 firemk - ta opcja mo瞠 si przyda.....

pawelcio2 - |30 Pa 2012|, o 17:48

wielkie dzieki wlasnie o takie informacje mi chodzilo!!!

A znasz moze dzwig maz lub liaz?Czytalem gdzies tu tez o nich wzmianki ale tez brak konkretow a sa w podobnych cenach??

Z gory dzieki!!!:)

gulin - |31 Pa 2012|, o 10:06

musz zaznaczy,瞠 szukasz 簑rawia nie podwozia....
nie ma 簑rawia Jelcz ani Liaz....瞠by by豉 jasno嗆...

podwozia samochodowe by造 kupowane r騜ne na r騜ne rynki i "ubierane" w te same 簑rawie...

te kt鏎e ty wybierasz to ju raczej "grzebanie w z這mowisku"-nie oczekuj cud闚 za t kas...
tym bardziej wystrzegaj si wynalazk闚...

b康 czujny wobec 豉dnie pomalowanych farb olejn-niekt鏎e z nich s malowane aby ukry miejsca uszkodze wyciek闚(puszka 鄴速ej olejnej jest niekiedy ta雟za)-w zim b璠zie ci篹ko tak nagrza olej aby co wyczu....

pawelcio2 - |3 Lis 2012|, o 19:28

No ok ale jak juz grzebie w tym zlomowisku to co by wybrac???
Chodzilo mi o :
http://otomoto.pl/liaz-dz...y-T3106372.html
to jest liaz z zurawiem FAMBA-DS-0102R???Jak sie sprawuje ???

Zalezy mi na opini kogos kto pracowal na ktoryms z nich i potrafi opisac co i jak dany zuraw jest w stanie zrobic!!!

gulin - |3 Lis 2012|, o 20:30

gulin napisa/a:
podwozia samochodowe by造 kupowane r騜ne na r騜ne rynki i "ubierane" w te same 簑rawie...


nie czytasz chyba co pisze...albo nie takich odpowiedzi oczekujesz...
ten 簑raw to praktycznie to samo co na jelczu-tylko podwozie inne...

pawelcio2 napisa/a:


Zalezy mi na opini kogos kto pracowal na ktoryms z nich i potrafi opisac co i jak dany zuraw jest w stanie zrobic!!!


no pracowa貫m na DSie...no i co z tego....
簑raw nic nie jest w stanie zrobi je郵i operatora nie ma w kabinie...

nie okre郵i貫 瘸dnych 軼is造ch kryteri闚 do wyboru 簑rawia ,a oczekujesz,瞠 mamy szklan kul i ci pomo瞠my...

martin crane - |4 Lis 2012|, o 08:02

ja uwa瘸m 瞠 jest jednak ma豉 r騜nica miedzy 10-k na jelczu i liazie, chodzi o podpory, w liazie s talerze na sta貫 a w jeleniu trzeba te 鄉ieszne taboreciki podk豉da za ka盥ym razem, mo積a oczywi軼ie to zrobi na sta貫 ale w terenie i tak je pourywasz, no i kwestia jazdy, liz jedzie si lepiej ni jeleniem, i silnik ma du穎 bardziej udany, ale to moja skromna opinia
pawelcio2 - |13 Lis 2012|, o 22:33

Dzieki za odpowiedzi. czytam je. wszsytkie sa w jakis sposob trafne ale......
Chodzilo mi o porownanie pomiedzy adk a jelonkiem. o liazie gdzies tu ktos cos pisal wiec zapytalem jak sie sprawuje!!!
Glownie mysle o adk albo jelonkiem.
Za adk przemawia udzwig i plynny teleskopowy ruch zurawia z ciezarem.
Za jelonkiem prostota budowy podwozia i miejsce operatora. Do tego jeszcze prostoa podwozia.

Wiem ze dysponuje malym budzetem no ale coz....tak bywa. cos musze wybrac !!!
Zalezy mi najlepiej na opini kogosd kto pracowal albo na jednym albo na drugim i jest w stanie cos powiedziec o realnych mozliwosciach tych zurawi no i realnych usterkach itp.

Co do kryteriow to tak:
prosty raczej malo problemowy zuram wraz z podwoziem lub z podowziem ktore da sie w miare naprawic w samodzielny sposob. Co by sie nie okazaloze trzeba szukac kogos do naprawy.
Udzig okolo 10-12 ton.(tutaj adk ma niby 12,5 tony max- czyli rozumiem podniesc kolo zurawia i postawic tak)
WAZNE aby mial dobra kontrole na podnoszonym ciezarem tzn plynny wysuw ramienia i widocznosc!!!Zuraw bedzie uzywany do montazu konstrukcji!!!(tutaj zyskuje kabina z jelonka ktora jest na zurawiu z ktorej chyba widac lepiej ale z kolei ramie jest skrzynkowe i nie mozna go z ciezarem wysuwac tak?)
Kwota do okolo 40 tys.
Cos co popracuje jeszcze troche.

Jeszcze raz dzieki za wpisy

pow鏚 edycji-post pod postem....u篡waj funkcji-"zmie"

martin crane - |16 Lis 2012|, o 00:29

adk ma nieudane podpory szybko si rozk豉daj ale istnieje niebezpiecze雟two 瞠 mog si z這篡, ma za to nap璠 na 2 osie oraz mo磧iwo嗆 wo瞠nia na haku, i uwa瘸m 瞠 jest bardziej precyzyjny ni ds, ale du穎 bardziej skomplikowany, ci篹ki to wyb鏎 bo ka盥y ma swoje plusy i minusy, sam musisz wybra, ho na budowe hal ja wybra豚ym adk 13t
damianf4 - |17 Gru 2012|, o 18:11

Witam
mia貫m "przyjemno嗆" pracowa na adk montowali鄉y hale przyjecha貫m wysun掖em "martwy" wysi璕 ca造 dzie montowali鄉y hale. po zako鎍zonej pracy mia貫m drobny problem z posk豉daniem 簑rawia bo nie by這 na tyle miejsca by opu軼i wysi璕 by zsun望 martwy wysi璕 (0,5 godz) kombinowania.
Rozk豉danie w trudnym terenie adk:
wysuw podp鏎 z kabiny kt鏎a jest do嗆 wysoka. NP za ka盥ym razem trzeba wchodzi do kabiny podnie嗆 na jednej podporze pod這篡 pod drug podk豉dy, podnie嗆 pierwsz podpor, podnie嗆 na drugiej pod這篡 podk豉dy pod pierwsz. tylko 瞠 s cztery i z prawej trzeba obchodzi 簑rawia. widok z kabiny jest mocno ograniczony i w ci篹kich warunkach trudno obserwowa co si z nimi dzieje. podpory w adk nie opuszczaj si tak jak w NORMALNYCH 簑rawiach tylko "czym ni瞠j tym bardziej si schodz i cz瘰to si zdarza 瞠 adk zjedzie jedn stron z podk豉d闚.
To 瞠 mo積a je寮zi z ci篹arem na ko豉ch to mo瞠 i du篡 plus, ale jak cz瘰to si z tego korzysta.
podpory w adk 13 s bardzo delikatne i lubi wyskakiwa z zabezpiecze, adk nie wolno 軼i庵a ci篹aru przez ty ( mo積a porozgina prowadnice podp鏎)
k徠 pracy wysi璕nika jest tak ma造 瞠 trzeba wi瘯szo嗆 czasu teleskopem pracowa,
wolny w pracy i je寮zie PALIWO 浩RNY do przelinowa potrzebne 2 zblocza (1 lub 2 rolki)
cz窷ci s dro窺ze ni do jelonka i trudniej dost瘼ne.

zastan闚 si te czy nie lepiej zad逝篡 si troszk wi璚ej i na przyk豉d bumara 18T fabloka 25T

era ma造ch 簑rawi powoli przemija


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group