Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.
Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.
_________________ Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.
Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.
czepiles sie dzwigow a forum dotyczy tez zurawi a tutaj jak z kolei mi znajdziesz jeden rozsadny argument do stosowania pradu to mozemy podyskutowac. wydaje mi sie ze wszedles na to forum zeby narobic zamieszania niz podzielic sie jakas wartosciowa wiedze. moze sie myle ?
Firma: Lift Service
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 7
Wysłany: |18 Cze 2009|, o 13:59
bankowy napisał/a:
Sorry, ale to pomyłka.
Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.
Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.
Proszę bardzo:
1. Dźwig hydrauliczny pracuje ciszej od dźwigu elektrycznego.
a) Maszynownię można umieścić nawet dość daleko od szybu w podziemiach budynku.
b) Silnik pracuje tylko w kierunku góra.
c) W układzie 1:1 nie mamy hałasu związanego z pracą lin i kół linowych.
2. Bardzo łatwo i tanio można wyposażyć dźwig w funkcję zjazdu awaryjnego z otwarciem drzwi kabinowych w przypadku zaniku napięcia (np. zasilanie z akumulatora 12V).
3. Dźwigi towarowe o udźwigu ponad 5t też łatwiej wykonać na napędzie hydraulicznym i kilku siłownikach.
Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.
Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.
Proszę bardzo:
1. Dźwig hydrauliczny pracuje ciszej od dźwigu elektrycznego.
a) Maszynownię można umieścić nawet dość daleko od szybu w podziemiach budynku.
b) Silnik pracuje tylko w kierunku góra.
c) W układzie 1:1 nie mamy hałasu związanego z pracą lin i kół linowych.
2. Bardzo łatwo i tanio można wyposażyć dźwig w funkcję zjazdu awaryjnego z otwarciem drzwi kabinowych w przypadku zaniku napięcia (np. zasilanie z akumulatora 12V).
3. Dźwigi towarowe o udźwigu ponad 5t też łatwiej wykonać na napędzie hydraulicznym i kilku siłownikach.
Ad. 1. Nieprawda. Nowoczesne dźwigi cierne z prawdziwego zdarzenia są nawet cichsze od większości hydraulików, które mają maszynownię blisko szybu, a ich agregat jest dramatycznie głośny.
a) ?! a co to daje?! Cierny może być z zespołem napędowym w szybie i w ogóle nie trzeba pomieszczenia na maszynownię.
b) To dobre jest :D Zawsze podoba mi się jak marketingowcy używają tego argumentu, bo jest rozwalający Co z tego, że pracuje tylko podczas jazdy w kierunku góra? W dźwigu 630kg jest użyty silnik o mocy rzędu 14-18kW. Cierny odpowiednik ma silnik o mocy rzędu 5kW, więc nawet jeśli pracuje w obu kierunkach jazdy, to i tak zużycie energii jest co najmniej o 30% niższe!!!!!!!!
c) ten hałas nie jest porównywalny z hałasem suwaków przemieszczających się po prowadnicach, więc niewiele wnosi. Za to hałas generowany przez agregat został tutaj sprytnie pominięty ;)
Ad. 2. Przy dźwigach elektrycznych nie jest to również problemem.
Ad. 3. Kwestia dyskusyjna czy łatwiej. I na pewno wcale nie taniej - ani w wytworzeniu, ani w eksploatacji. Inna sprawa, że dźwigów o udźwigu pow.5t jest stosunkowo niewiele.
Za to nic nie wspomniano o konieczności wymiany oleju (koszty), bardzo częstymi problemami z nieszczelnością układów, wiecznymi problemami z pracą na zimnym/gorącym oleju, problemami z wykonaniem prób, "wspaniałym" komfortem jazdy, wszechobecnym smrodem oleju. A konserwator zawsze ubrudzi się po łokcie, jak tylko trzeba cokolwiek zrobić przy urządzeniu (agregat/regulacje/próby).
_________________ Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
Firma: Lift Service
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 7
Wysłany: |22 Cze 2009|, o 08:57
Nigdzie powyżej nie twierdziłem, że dźwig hydrauliczny jest lepszy od dźwigu elektrycznego. Kwestia zużycia energii i koszty utrzymania ruchu też nie były brane pod uwagę. Chciałem tylko pokazać, że nie można generalizować. W niektórych rozwiązaniach zastosowanie dźwigu hydraulicznego, może okazać się lepsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum