PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

 

Dyskusje na temat dźwigów.

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj
 Ogłoszenie 
Jeżeli nie masz jeszcze konta załóż je.

Kontakt: forumdzwigi@o2.pl

Partnerzy serwisu:
katalog-budowlany.pl - Katalog serwisów branży budowlanej
wynajempomp.pl - rozwiązania pompowe dla budownictwa i nie tylko

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: gulin
2012-10-14, 18:35
Hydraulika siłowa
Autor Wiadomość

sda 
Nowy użytkownik

Firma: SDa
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 0
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2009-05-19, 16:15   Hydraulika siłowa

Często macie problem z hydrauliką siłową?

Jezeli tak to zapraszam na:

www.sda.org.pl

chętnie odpowiemy na pytania - pomożemy



Pozdrawiam
 
 

gulin 
Administrator


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 140
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2009-05-19, 18:00   

fajna reklama..
 
 

Admin 
Administrator

Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 78
Skąd: Kraków

Wysłany: 2009-05-20, 23:27   

gulin napisał/a:
fajna reklama..


Wiesz, ale w końcu hydraulika jest związana z tematem dźwigów.
 
 

bankowy 
Nowy użytkownik

Firma: spora
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 0

Wysłany: 2009-05-31, 19:54   

Sorry, ale to pomyłka.

Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.

Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.
_________________
Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
 
 

gulin 
Administrator


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 140
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2009-06-01, 22:34   

co to jest i do czego słuzy :muliplikator ciśnienia.,może wiem ale ma inna nazwę bo ta mi nic nie mówi...
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2009-06-14, 14:24   

bankowy napisał/a:
Sorry, ale to pomyłka.

Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.

Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.




czepiles sie dzwigow a forum dotyczy tez zurawi a tutaj jak z kolei mi znajdziesz jeden rozsadny argument do stosowania pradu to mozemy podyskutowac. wydaje mi sie ze wszedles na to forum zeby narobic zamieszania niz podzielic sie jakas wartosciowa wiedze. moze sie myle ?
 
 

bankowy 
Nowy użytkownik

Firma: spora
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 0

Wysłany: 2009-06-16, 21:02   

Mylisz się.
_________________
Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2009-06-16, 22:45   

udowodnij
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 

bankowy 
Nowy użytkownik

Firma: spora
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 0

Wysłany: 2009-06-17, 21:07   

Po co?!
_________________
Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
 
 

chonik 
Nowy użytkownik


Firma: Lift Service
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 7

Wysłany: 2009-06-18, 13:59   

bankowy napisał/a:
Sorry, ale to pomyłka.

Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.

Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.




Proszę bardzo:

1. Dźwig hydrauliczny pracuje ciszej od dźwigu elektrycznego.

a) Maszynownię można umieścić nawet dość daleko od szybu w podziemiach budynku.

b) Silnik pracuje tylko w kierunku góra.

c) W układzie 1:1 nie mamy hałasu związanego z pracą lin i kół linowych.

2. Bardzo łatwo i tanio można wyposażyć dźwig w funkcję zjazdu awaryjnego z otwarciem drzwi kabinowych w przypadku zaniku napięcia (np. zasilanie z akumulatora 12V).

3. Dźwigi towarowe o udźwigu ponad 5t też łatwiej wykonać na napędzie hydraulicznym i kilku siłownikach.
 
 

bankowy 
Nowy użytkownik

Firma: spora
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 0

Wysłany: 2009-06-19, 21:58   

chonik napisał/a:
bankowy napisał/a:
Sorry, ale to pomyłka.

Bo zasada jest prosta: na gaz powinny być kuchenki, na olej napędowy traktory, a samochody na benzynę. Natomiast prawdziwy dźwig powinien być elektryczny.

Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poda 1 (słownie: JEDEN) argument, dla którego należy montować dxwigi hydrauliczne zamiast elektrycznych.




Proszę bardzo:

1. Dźwig hydrauliczny pracuje ciszej od dźwigu elektrycznego.

a) Maszynownię można umieścić nawet dość daleko od szybu w podziemiach budynku.

b) Silnik pracuje tylko w kierunku góra.

c) W układzie 1:1 nie mamy hałasu związanego z pracą lin i kół linowych.

2. Bardzo łatwo i tanio można wyposażyć dźwig w funkcję zjazdu awaryjnego z otwarciem drzwi kabinowych w przypadku zaniku napięcia (np. zasilanie z akumulatora 12V).

3. Dźwigi towarowe o udźwigu ponad 5t też łatwiej wykonać na napędzie hydraulicznym i kilku siłownikach.




Ad. 1. Nieprawda. Nowoczesne dźwigi cierne z prawdziwego zdarzenia są nawet cichsze od większości hydraulików, które mają maszynownię blisko szybu, a ich agregat jest dramatycznie głośny.

a) ?! a co to daje?! Cierny może być z zespołem napędowym w szybie i w ogóle nie trzeba pomieszczenia na maszynownię.

b) To dobre jest :D Zawsze podoba mi się jak marketingowcy używają tego argumentu, bo jest rozwalający :lol: Co z tego, że pracuje tylko podczas jazdy w kierunku góra? W dźwigu 630kg jest użyty silnik o mocy rzędu 14-18kW. Cierny odpowiednik ma silnik o mocy rzędu 5kW, więc nawet jeśli pracuje w obu kierunkach jazdy, to i tak zużycie energii jest co najmniej o 30% niższe!!!!!!!!

c) ten hałas nie jest porównywalny z hałasem suwaków przemieszczających się po prowadnicach, więc niewiele wnosi. Za to hałas generowany przez agregat został tutaj sprytnie pominięty ;)

Ad. 2. Przy dźwigach elektrycznych nie jest to również problemem.

Ad. 3. Kwestia dyskusyjna czy łatwiej. I na pewno wcale nie taniej - ani w wytworzeniu, ani w eksploatacji. Inna sprawa, że dźwigów o udźwigu pow.5t jest stosunkowo niewiele.



Za to nic nie wspomniano o konieczności wymiany oleju (koszty), bardzo częstymi problemami z nieszczelnością układów, wiecznymi problemami z pracą na zimnym/gorącym oleju, problemami z wykonaniem prób, "wspaniałym" komfortem jazdy, wszechobecnym smrodem oleju. A konserwator zawsze ubrudzi się po łokcie, jak tylko trzeba cokolwiek zrobić przy urządzeniu (agregat/regulacje/próby).
_________________
Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
 
 

chonik 
Nowy użytkownik


Firma: Lift Service
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 7

Wysłany: 2009-06-22, 08:57   

Nigdzie powyżej nie twierdziłem, że dźwig hydrauliczny jest lepszy od dźwigu elektrycznego. Kwestia zużycia energii i koszty utrzymania ruchu też nie były brane pod uwagę. Chciałem tylko pokazać, że nie można generalizować. W niektórych rozwiązaniach zastosowanie dźwigu hydraulicznego, może okazać się lepsze.

;-)
 
 

bankowy 
Nowy użytkownik

Firma: spora
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 0

Wysłany: 2009-06-22, 21:55   

Hmm.... Ale właśnie w tym rzecz, że zastosowanie hydraulika wcale nie jest lepsze ;)
_________________
Dźwignąć czy nie dźwignąć - oto jest pytanie!
 
 

gulin 
Administrator


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 140
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2009-06-25, 20:01   

:shock: ALE SIĘ TU DZIEJE :shock: SPOKO DYSKUSJA..HE HE
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2009-06-25, 20:21   

nooo , nie dosc ze forum ledwie raczkuje to juz sie jakies kwasy rodza :P
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by szpak 

SEO Katalog Stron Katalog stron Katalog stron Pliki Cookies Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!

© 2007-2017 Forum Dźwigowe