PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

 

Dyskusje na temat dźwigów.

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj
 Ogłoszenie 
Jeżeli nie masz jeszcze konta załóż je.

Kontakt: forumdzwigi@o2.pl

Partnerzy serwisu:
katalog-budowlany.pl - Katalog serwisów branży budowlanej
wynajempomp.pl - rozwiązania pompowe dla budownictwa i nie tylko

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziennik konserwacji
Autor Wiadomość

Radasdudas 
Użytkownik

Wiek: 28
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2013-03-24, 12:32   Dziennik konserwacji

Witam.Kto mi powie jak powinien wyglądać wpisy do dziennika konserwacji?I z czego to wynika(jaki zapis o tym mówi)Proszę o konkretną odpowiedź ,nie piszcie dla statystyk.Jak ktoś nie wie niech się nie wypowiada.Fachowości proszę.
_________________
Radasdudas
 
 
 

faza 
Specjalista

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 221

Wysłany: 2013-03-24, 16:24   

Radasdudas napisał/a:
Fachowości proszę.


http://www.mec.kolobrzeg....onserwatora.pdf

http://www.edukacjatechni...rzadzen_udt.php

http://www.udt.gov.pl/HTM...d=292&Itemid=38
_________________
Winda blizej!
Ostatnio zmieniony przez gulin 2013-03-24, 19:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

Radasdudas 
Użytkownik

Wiek: 28
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2013-03-24, 19:55   

Dzieki Faza za odnośniki do stron ale to nie daje mi jednoznacznej odpowiedzi.Na egzaminie zapytają mnie o konkret.Z materiałów nadesłanych przez Ciebie mogę uzyskać jedynie ogólny obraz jak takie zapisy powinny wyglądać.
_________________
Radasdudas
 
 
 

Pawel 
Nowy użytkownik

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 9

Wysłany: 2013-03-24, 21:03   

Jeśli chodzi o wymóg prowadzenia dziennika konserwacji to wynika on z " Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego". Konkretnie rozdział 3 §11, który mówi: Eksploatujący powinien dla każdego UTB założyć i przechowywać dziennik konserwacji prowadzony przez konserwującego, w którym odnotowuje wykonywane czynności. W praktyce wygląda to tak, ze wpisujesz każdy przegląd wykonany na dźwigu, uwzględniając ewentualnie jego fazę np. P1, P2, P3 itp. Oprócz tego powinieneś wpisać wszystkie czynności, które wykonałeś dodatkowo min. wymiany części itp, oraz ewentualne awarie, które usuwałeś. Każdy wpis powinien opatrzony być datą, Twoim podpisem oraz zakończony stwierdzeniem urządzenie sprawne/ niesprawne technicznie.
 
 

Zepco 
Użytkownik

Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 68

Wysłany: 2013-03-25, 06:46   

Prócz zapisu, że urządzenie jest sprawne/niesprawne technicznie należy jeszcze dodać, że nadaje/nie nadaje się do dalszej eksploatacji.
Stosuje się go, ponieważ dźwig może być sprawny technicznie, ale nie dopuszczony do eksploatacji chociażby po wymianie koła ciernego, lin i innych podzespołów wymagających przeprowadzenia badania UDT dopuszczającego do ruchu.
Generalnie nie ma sprecyzowanej formy zapisu słowo w słowo. Co dozór lub inspektor, to inne wymagania. Dlatego dobrze jest wystąpić do UDT do którego przynależysz o określenie prawidłowego zapisu lub podesłanie swojego do akceptacji i jego się trzymaj, w razie gdy ktoś się "przyczepi" masz pisemną odpowiedź z UDT, że taki zapis jest prawidłowy i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Zepco 2013-03-25, 06:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

faza 
Specjalista

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 221

Wysłany: 2013-03-25, 08:24   

To moze i Ja podpowiem Tobie co UDT po wypadku sprawdzal czy konserwator:

- Podczas ostatniej konserwacji(przegladu) zazwazyl jakies nieprawidlosci,jesli tak-to czy bylo to zapisane w ksiazce przegladow i zgloszone urzytkownikowi.
- Jezeli winda zostala wylaczona z ruchu(zdaniem konserwatora istnialo zagrozenie zycia)czy wyl.glowny byl w pozycji na "wylaczony" i byl nalezycie zabezpieczony np. klodka.Czy w maszynowni dzwigu byla wywieszka:Dzwig wylaczony z ruchu -data- i przez kogo.
Zaznaczam to sa tylko podstawy dla przyszlego konserwatora o ktorych musi wiedziec!

Zycze powodzenia na egzaminie :->
_________________
Winda blizej!
 
 

soqw 
Użytkownik

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 32

Wysłany: 2013-03-26, 09:25   

Przychodzi inspektor na rewizje roczną zagląda do dzienniczka i mówi: nie tak, ma być ...,
no to ja pozniej wg podanego wzoru. Przychodzi w kolejnym roku i słysze: nie tak....

Zasada jest prosta to ty odpowiadasz za wpisy w dzienniczku, masz je wykonywac zgodnie z ustawą i instrukcją konserwacji. Problem z wpisami zaczyna się tak jak kolega wcześniej wspomniał w momencie wypadku gdy wpada prokuratura i PIP a oni mają własną definicję wpisów.
Najważniejsze są wspomniane stwierdzenia którymi bierzesz na siebie odpowiedzialność: dopuszczony, sprawny, itp. oraz data i podpis.
 
 

Zepco 
Użytkownik

Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 68

Wysłany: 2013-03-26, 19:21   

Dlatego zwracasz się do UDT o prawidłowy wpis, bądź prosisz o akceptację swojej wersji i potem masz na piśmie potwierdzone, że jest dobrze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by szpak 

SEO Katalog Stron Katalog stron Katalog stron Pliki Cookies Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!

© 2007-2016 Forum Dźwigowe