u mnie w liebherze mam taka kontrolke tylko koloru zielonego i zapala sie gdy załącza sie tzw lockup, czyli na każdym biegu gdy obroty przekroczą 1400-1500obr/min taki nadbieg jakby
Kolego ja wiem, że są takie też w Liebherr-ach, a także jakie ma zastosowanie i jest to tzw. serwo sprzęgło (jeżeli się mylę proszę mnie poprawić), które ma się rozłączyć właśnie przy określonych obrotach mi się właśnie nie rozłącza i dla tego pytam o dostęp lub wszelkie info.
słuchaj, nie wiem czy to będzie dla ciebie jakąś wskazówką, ale kiedyś robiłem w takiej firmie na krupie, i tam to jak to mówisz serwo się czasami wyłączało i elektryk założył mi mostek na cewkę sterującą właśnie tym serwem, i miałem przełącznik i się skończył z tym problem, do czego zmierzam, może u ciebie jest problem właśnie z tą cewką
Może i jest to jakieś rozwiązanie, ale... Po pierwsze jeżeli ruszysz i po czasie wyłączysz i przed zatrzymaniem włączysz na nowo to ok, a jeżeli przed zatrzymaniem zapomnisz włączyć to tak jak w manualu zatrzymasz bez sprzęgła, moment i masz po skrzyni lub wymuszone nagłe zatrzymanie ogółem lipa. Po drugie to jest mój sprzęt i nie chcę takich półśrodków musi to być zrobione tak jak być powinno, ale dzięki za zainteresowanie.
nie o to mi chodzi żebyś zakładał takie mostki, też bym tego nie zakładał, tylko może ta cewka odpowiedzialna za włączanie tego serwa jest uszkodzona i nie wyłącza, a ten czujnik jeśli odepniesz to wtedy ci sie w ogóle serwo nie włączy, czy tak? takie coś to tylko chyba w terxie dostaniesz choć na oko to zwykły czujnik ciśnienia
No i po sprawie , trochę to trwało i dużo osób się po głowie drapało, aż zostałem zmuszony poprosić osobę, która siedzi w temacie skrzyń tylko i wyłącznie. Najlepiej jest taką osobę słuchać więc diagnoza, za małe ciśnienie by induktywka mogła zadziałać i odłączyć to sprzęgło wspomagające (tak ja to nazywam). Rozbieranie skrzyni do ostatniej śrubki sprawdzenie wszystkiego i... uszkodzony oring, więc i brak odpowiedniego ciśnienia przy okazji wymiana alternatora na nowy następnie złożenie wszystkiego do "kupy" i okazało się jeszcze, że przetarty przewód masowy nie dostarczał prądu induktywce, reanimacja kabla i dźwigaczka jak wyścigówka płynniejsze ruchy ma i bardziej jest żwawa.
Panowie mam problem , u mnie w 25 (ltm1025) sprzęgło tzw lockup , zielona lampa jest załączona cały czas , nie wiem jak do tego podejść sprawdzałem czujniki i jak na razie okazało się że jeden jest do wymiany ten który jest odpowiedzialny za lampkę koloru czerwonego na desce w kabinie chyba czujnik ciśnienie oleju powrotnego... ale po założenie dalej lockup jest zapalonony. Mam pytanie do Ciebie , Kadam gdzie znalazłeś ten czujnik który wkleiłeś wyżej. Proszę o pomoc . moze ktoś z was miał podobny problem. Pozdrawiam
Witam Wszystkich Forumowiczów
Chciałbym podpiąć się do tematu i troszeczkę go odświeżyć.
Mam problem w PPM ATT400 1999r z grzejącą się skrzynią, ale tylko na szóstym biegu.
Jak jadę trasę to skrzynia zmienia biegi, nadbiegi itp. Temperatura ok bo żadne kontrolki się nie włączają. Wszystko dobrze dopóki nie włączy się 6 bieg. Po przejechaniu czasem kilku kilometrów, czasem kilkuset metrów - prędkość ok 70km/h - włącza się kontrolka temperatury oleju w skrzyni biegów i temperatura na wskaźniku szybuje do granicy cyferblatu. Zwalniam, wrzucam na 5 i po chwili wszystko wraca do normy.
Czasami zdarza się że przejadę trasę 50 km na 6 biegu i temperatura nie rośnie.
Proszę o pomoc czy ktoś się z czymś takim spotkał?
Może ma ktoś namiary na jakiś sprawdzony serwis od skrzyń ZF?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum