PORTAL
                                   FORUM
                                ALBUM ZDJĘĆ
                             UŻYTKOWNICY
                          FAQ   BBCode
                       STATYSTYKI
                    DOWNLOAD

Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

 

Dyskusje na temat dźwigów.

 Szukaj • Grupy • Rejestracja • Zaloguj
 Ogłoszenie 
Jeżeli nie masz jeszcze konta załóż je.

Kontakt: forumdzwigi@o2.pl
Zostań naszym miłośnikiem ;) => https://www.facebook.com/forumdzwigi/

Partnerzy serwisu:
katalog-budowlany.pl - Katalog serwisów branży budowlanej
wynajempomp.pl - rozwiązania pompowe dla budownictwa i nie tylko

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakiego żurawia wybrać? Proszę o pomoc:)
Autor Wiadomość

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-18, 21:17   Jakiego żurawia wybrać? Proszę o pomoc:)

Witam!

Na wstępie chcę przywitać się z użytkownikami forum ponieważ jestem tu nowy:)

Zastanawiam się nad kupnem żurawia o udzwigu około 10 ton problem polega na tym, że nie miałem z tym za dużo wspólnego i nie wiem jakie są wady i zalety poszczególnych maszyn. Myślałem nad ifą adk 70(w mojej okolicy są 3) żurawiem 10 tonowym na podwoziu jelcza albo liaza który z tych jest najlepszy, najtańszy w utrzymaniu i najmniej awaryjny? Żuraw służyłby głównie do przekładania z naczepy na naczepe kontenerów morski + usługi dla ludności. Dotychczas działam na r-061 na podwoziu stara 660 ale korzystanie z niego jest dosyć uciążliwe(długi czas rozstawiania, mały udzwig). Budżet to +/- 20tyś. Proszę o pomoc i konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam:)
 
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2011-02-19, 16:09   

z tego co piszesz to miałem tylko styczność z Jelczem DS 0101. Sprzęt prosty w użytkowaniu , tani ze względu na popularne podwozie Jelcza. 15 metrów wysięgnik daje już jakieś możliwości. Niemniej jednak to na obecna chwile troche za mało. Chyba ze mieszkasz w mało uprzemysłowionym rejonie ale wtedy nie masz za bardzo co liczyc na klientów. Chyba ze masz cos konkretnego na myśli. Niemniej jednak Kontenery o których piszesz to też pytanie czy puste czy załadowane bo pusty wazy od 4,5 do 6 ton a załadowanego to nawet z ziemi nie poderwiesz bo wazy od 24 do 30 ton
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2011-02-19, 18:08   

Witam.Jeśli chodzi o ADK070 to miałem okazje pracować na takim ...

w 2004 roku stanęłem przed podobnym dylematem..kupić żuraw do 30tyś..miałem o tyle łatwiej,że o prace nie musiałem się martwić,bo pracowałem na nim głównie na potrzeby firmy energetycznej...także zwrócił się po jakiś 2-3 robotach :mrgreen:



zalety:

-praktycznie bezawaryjne podzespoły żurawia...

-spalanie podczas pracy

-małe wymiary zewnętrzne,mała masa

-napęd 4x4+blokady mech. przód+tył

-dostępność części zamiennych(w Grudziądzu jest sklep i serwis)

-praca beż podpór-5T

-jazda z ciężarem-7T

-bezstopniowe teleskopowanie hydrauliczne

-operator ma zawsze ciepło w miejscu pracy :mrgreen:

-praca 360stopni

-bardzo stabilny żuraw i odporny na przegięcia ;-) ...

-prędkość jazdy

wady:

-awaryjny silnik 4cyl.

-spalanie podczas jazdy

-jazdę w trudnym terenie utrudnia nierównomierny rozkład masy(tył 8t-przód 4t)przednie wąskie opony-tył bliżniak...

-drogie części zamienne(nowe)

-krótki wysięgnik(10m)

-bocian 6m-mało przydatny

-słaba widoczność z m. operatora

-sterowanie jest elektryczno-hydrauliczne,więc włączanie ruchów(precyzyjnie) wymaga pewnej wprawy i sprawności podzespołów..

-hałas podczas jazdy..



nic więcej nie przychodzi mi do głowy narazie...jakbyś miał jakieś pytania to pisz...



P.S.bardzo rzadko mozna spotkać adk10.0 na ifce z silnikiem 6cyl ,w którym większość niedomagań usunięto(dłuższy wysięgnik,kabina operatora na stole obrotowym,dynamiczny silnik,zwiększony udzwig,pełna hydraulika)...na allegro była taka z rok temu...
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 19:19   

Diękuje za obszerne odpowiedzi.

Kolego Hans chodzi oczywiście o puste kontenery choć trafiają się też na naczepie kontenery 2x20 stóp po 10 ton i ten z przodu trzeba przełożyć na tył żeby kierowca mógł podjechać pod rampe. Często mam takie sytuacje, że ciężarówka zatrzymuje się przy drodze i kierowca pyta się o taką przekładkę a ja niestety muszę odmawiać bo mój żuraw ledwo co pusty kontener podnosi. Moglibyście mi panowie powiedzieć jak wygląda spalanie w tych żurawiach? Może lepiej dozbierać kaski i kupić coś w stylu Ify adk 125? Osobiście wolałbym DS 0101 na podwozi liaza(chyba mniej awaryjny niż jelcz) ponieważ jest dużo tańszy niż adk 125 a też podniesie 10 tonowy kontener. Na korzyść Ify przemawia napęd 4x4 co daję większe możliwości wjechania w trudny teren.
 
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2011-02-19, 19:38   

Wiem że to nie Twoj budżet ale zastanow się nad Hydrosem DS253T Fablok. trafisz juz ponizej 100 tys. Silnik SW 680, niezbyt szybki w pracy , w jezdzie tymbardziej ale naprawde stabilny. Wysiegnik 24 metry bezstopniowy. Do 8 ton na kołach. Co do terenu to nie czarujmy się. mowa o małych żurawiach które w terenie jeżeli ugrzęzną to napędy niewiele dają. Teren do pracy żurawia musi być przygotowany bo jak nie da rady wjechac to rozstawić się tymbardziej nie rozstawisz bo albo utoniesz zanim się rozstawisz albo przewrocisz żuraw.
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 20:23   

Niestety, ale o takich pieniądzach nawet nie ma mowy:( Żuraw głównie na potrzeby własne(ojciec ma mała firme transportową wozi kontenery) i przy okazji mógłby też pracować zarobkowo przy jakiś lekkich fuchach(np. przy ustawianiu hal) nie chodzi o jakieś zbijanie koksów na tym, ale gdyby robił swoją robote i jeszcze okazjonalnie coś zarobił nie było by żle ;-) Jak będzie stał na placu bez pracy to nie będzie go tak szkoda jak sprzętu za 100tyś.pln :-) Mógłyś mi kolego Hans dokładniej opisać żurawia DS 0101? Jakie spalanie, jakie wady czy lepiej na podwoziu Jelcza czy Liaza, czy za 20tyś. da się kupić coś w wmiare dobry stanie? Czy ten żuraw jest w pełni hydrauliczny i czy można założyć do niego przedłużenie?(tzw. bocian?). Czy ten żuraw podniesie 10ton 2m od podpór?Przepraszam, że tak dużo pytań, ale szukałem dużo w internecie i nie mogłem znależć odpowiedzi :-(
 
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2011-02-19, 20:39   

nie ma się co czarować za 20 tyś będzie ciężko...

jesli chodzi o dane DS0101

-wysięgnik jest teleskopowany hydraulicznie lecz jest skrzynkowy tak jak w twoim r-061 więc nie możesz wysuwać z ciężarem...długości teleskopowania to:

-9m-12m-15m+6metrowy bocian czyli 21m

zuzycie paliwa-ok.25-27l na 100km...w trakcie pracy ok-6-7l na mtg( :shock: :shock: )



niestety charakterystyki udźwigu nie posiadam...
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 21:00   

Dziękuje za odpowiedż :-)

Czy takie teleskopowanie jest bardzo uciążliwe(m moim r-061 to bardzo nie wygodne) Czy gdzieś na robocie jest z tym problem czy można najpierw wyteleskopować a póżniej podnosić? To sprawia to duży problem? Spalanie 6-7 l na mtg to dużo? ile pali ifa ADK 070? Wziąłbym ife jest tańsza, w pełni hydrauliczne teleskopowanie, ale ma tylko 10m wysięgnika i "tylko" 7 ton udżwigu. A i jeszcze czy długo zakłada się bocianka?
 
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2011-02-19, 21:09   

w r-061 teleskopujesz liną zblocza po odblokowaniu sworzni...tak?

w DSie jest tak samo...tylko zamiast wajchy do sworzni masz pedał...

ifa poruszając się pali tez do 20l na 100...przy pracy pali malutko...nie mierzyłem ale napewno nie 6-7!!



bocian w ds i w ifce jest podobnie...na zawiasach...pozostaje tylko kwestia przelinowania...w ifie jest szybko,bo zblocze leciutkie...cała operacja trwa w obu przypadkach ok. 1h(z piwem)
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2011-02-19, 21:13   

co do DS 0101 to teleskop jest mechaniczny wysuwany liną nośna poprzez zaparcie zblocza o szczyt wysiegnika , blokowanie jest w 2 połozeniach 12 i 15 metrów. Nie pracowałem nim zbyt długo ale z tego co zdązyłem zauwazyc to stosunkowo oszczędny żuraw. W kwestii podnoszenia 10 ton 2 metry od podpór to może być problem.

Tu masz tabele uźwigu takiego żurawia http://janina-domanska.eu...wyklady/dst.doc

z tej tabeli wynika ze jest to praktycznie niemożliwe bo albo masz za daleko albo za nisko.
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 21:26   

W sumie to nie wiem jak wygląda orginalne rozsuwanie ramienia w r-061 bo w moim jest to popsute i rozsuwanie wygląda tak, że wybijam te 2 sworznie młotkiem i wysuwam(ciągnikiem) ramię sworznie wpadają w odpowiednie miejsca i zabezpieczam je. Czy taką ifą da się podnieść kontener 10ton? gość w mojej okolicy ma taką ifę i mówi, że do 10 ton da radę. Patrząc na to jakie napisałeś spalanie tej ify to jest bardzo oszczędna, co teraz sie liczy przy rosnących cenach ropy. Bardzo dla mnie jest przykre jak wykonam pare podjazdów po placu, przekładek i muszę dolać 30 litrów benzyny... :-(
 
 
 

gulin 
Administrator


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: GRUDZIĄDZ

Wysłany: 2011-02-19, 21:59   

może faktycznie powinieneś pomyśleć o dołożeniu paru groszy i rozglądnieciu się za adk 12,5...do 30tyś już coś wynajdziesz...bedziemy spokojniejsi o te 10ton...



http://otomoto.pl/inny-K25497.html
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 22:34   

Może na początek jednak wybiorę ifę adk 070 a jak wyjdzie większe zapotrzebowanie to zawsze można sprzedać. Na allegro już od 15tyś się zaczynają na mobile.eu też (może z niemiec w lepszym stanie będzie?)

Jak ogólnie oceniacie tą maszynę? Jak to możliwe, że gość ustawia taką ifą kontener 40stóp szer.2,5m ważący około 5t jeden na drugim? Ostatnio widziałem jak zdejmował tankkontener 20stóp 4,5t wagi+1t ładunki(płynu) bez żadnego zająknięcia? Ta jego ifa to jakiś specjalny okaz czy one poprostu mają taką siłę? a może on ma jakąś dobrą technikę podnoszenia takich ładunków?
Ostatnio zmieniony przez Hydros 2011-02-19, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

hans 
Specjalista
Operator


Firma: Lewandowska
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 109
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: 2011-02-19, 22:49   

Nie wiem czy jest sens przy kwotach tego rzedu bawic sie w sprowadzanie. Musisz całą papierologie UDT załatwić. Kupując w polsce , przerejestrowujesz tylko i działasz. Stan techniczny niestety ale musisz się liczyć ze cena odzwierciedla to co możesz za nią dostać. Niemniej jednak bez oględzin i testów niczego nie można wykluczyć.



wyedytuj swoj post i wsadz link w URL bo rozwala czytelność tematu
_________________
usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Ostatnio zmieniony przez hans 2011-02-19, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

Hydros 
Nowy użytkownik

Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 9

Wysłany: 2011-02-19, 23:11   

Na co uważać przy zakupię takiego żurawia? Jak go przetestować podczas oględzin?Co najczęściej psuję się i czy drogi jest ewentualny remont? Jakie kłopoty występują z silnikiem?Kupując za 30tyś. też można wpaść na mine a za takie pieniądze też widziałem na allegro :-/ Przepraszam za mój ogrom pytań, ale będzie to mój pierwszy taki sprzęt i chciałbym aby wszystko było w nim sprawne i tak jak być powinno :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group  template created by szpak 

SEO Katalog Stron Katalog stron Katalog stron Pliki Cookies Walcz ze spamem! Kliknij tutaj!

© 2007-2017 Forum Dźwigowe