Martin crane
z tym skrętem nie miałbym nic przeciwko że włącza się go na luzie, gdyby nie to że przednia ma tak słaby skręt że na skrzyżowaniach trzeba cały czas wspomagać tylną.
jeśli masz włączoną tylną oś to możesz jechać tylko do 2.
więc luzuj przed skrzyżowaniem i po nim.
podpory są masywniejsze w ppm ale też wiotkie (moim zdaniem za mało osadzone w kieszeni podpory).
Największym plusem za to jest możliwość przełączania góra urządzenia dźwigowego a pojazdu bez konieczności gaszenia to BARDZO duży plus
Cena za tego PPM na zdjęciach to około 230,000zł rok temu ( z Holandii przez handlarzy)
cena atrakcyjna
ja ci powiem że i tak nie masz co narzekać, ja dwa lata robiłem hydrosem t351, tam też był bardzo słaby skręt, i nie było tylnej osi skrętnej, a to miało 13 m długości, na rondzie to trzeba było się dobrze zastanowić jak je przejechać nie łapiąc krawężnika, a teraz jak siądę do liebhera to poprostu aż się chce jechać, mam jeszcze fabloka 25t i to też przedpotopowy dźwig ale za to mało awaryjny, chociaż myślę o sprzedaży bo ciężko już o robote na takie dźwigi. Ale wrcając do ppm-a, znajomy teraz kupił liebherra 30t z 96r zapłacił 380000 tys całe zawieszenie do roboty, także trzeba zapłacic odpowiednio więcej za podobny dźwig tylko niemieckiej produkcji
jedyna rzecz jaka mnie w nim irytuje to strasznie cieniutkie podpory, podczas podnoszenia ciężkiego ładunku aż się wyginają i to całkiem sporo
Wyginające się podpory to norma, Liebherr już ma wyliczone, tak jak teleskopy, jak wędki sie gną Zobacz ten filmik i na 2min 25sek http://www.youtube.com/wa...feature=related mam też foty gdzieś gnacych się właśnie Liebherr-ów jeszcze z poprzedniej mojej pracy.
no tak masz racje, oni stal mają konkretną i nie ma się co martwić, fajny filmik podesłałeś, teraz wiem dlaczego dźwigi są takie drogie, bo są ręcznie składane, ciekawe ile taki nowy liebherr kosztuje?
Łukasz bardzo przepraszam że zeszliśmy tak bardzo od tematu.
PPM przedstawiony za zdjęciach ważył 24t (w dokumentach) po 12 na oś
(w teorii do rejestracji pojazdów specjalistycznych jest potrzebne odstępstwo ministra).
z tego co pamiętam to do rejestracji PPM 35t i LTM 25t nie pisali tych pism ale są zarejestrowane (oba były sprowadzone)
Martin
mówiłem z handlarzami to liebherr jest najtańszy w zakupie jako nowy, ale za to nadrabia serwisem i częściami zamiennymi.
liebherr ma jeden z najlepszych serwisów, i dostępności do części w polsce.
no właśnie nic za darmo, co do tej masy włanej ppm-a to proponuje podjechać na najbliższy skład węgla lub skup złomu, wagowemu na piwko dać i czarno na białym wyjdzie ile co waży
Powiem Ci damianf4, że terex dobry, mam gdzieś także fotki 400-setki z Grohmana niemieckiego, który przeciąża i to dość znacznie, w ogóle można by stworzyć osobny wątek takich fotek lub zakopanych dźwigów bo takich w kolekcji też mam, a zeby nie spamować w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez kadam9 |29 Sty 2012|, o 08:31, w całości zmieniany 1 raz
Kończąc wątek który troszkę zboczył masa całkowita "gołego" PMM ATT400/2 to 24100kg. Dźwig na przeglądzie dostał odmowę rejestracji za przekroczenie masy teraz szybko trzeba wysłać komplet dokumentów do ministerstwa transportu i czekać z 2 miesiące na decyzje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum