Wysłany: |18 Lut 2011|, o 21:17 Jakiego żurawia wybrać? Proszę o pomoc:)
Witam!
Na wstępie chcę przywitać się z użytkownikami forum ponieważ jestem tu nowy:)
Zastanawiam się nad kupnem żurawia o udzwigu około 10 ton problem polega na tym, że nie miałem z tym za dużo wspólnego i nie wiem jakie są wady i zalety poszczególnych maszyn. Myślałem nad ifą adk 70(w mojej okolicy są 3) żurawiem 10 tonowym na podwoziu jelcza albo liaza który z tych jest najlepszy, najtańszy w utrzymaniu i najmniej awaryjny? Żuraw służyłby głównie do przekładania z naczepy na naczepe kontenerów morski + usługi dla ludności. Dotychczas działam na r-061 na podwoziu stara 660 ale korzystanie z niego jest dosyć uciążliwe(długi czas rozstawiania, mały udzwig). Budżet to +/- 20tyś. Proszę o pomoc i konkretne odpowiedzi.
z tego co piszesz to miałem tylko styczność z Jelczem DS 0101. Sprzęt prosty w użytkowaniu , tani ze względu na popularne podwozie Jelcza. 15 metrów wysięgnik daje już jakieś możliwości. Niemniej jednak to na obecna chwile troche za mało. Chyba ze mieszkasz w mało uprzemysłowionym rejonie ale wtedy nie masz za bardzo co liczyc na klientów. Chyba ze masz cos konkretnego na myśli. Niemniej jednak Kontenery o których piszesz to też pytanie czy puste czy załadowane bo pusty wazy od 4,5 do 6 ton a załadowanego to nawet z ziemi nie poderwiesz bo wazy od 24 do 30 ton
_________________ usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Witam.Jeśli chodzi o ADK070 to miałem okazje pracować na takim ...
w 2004 roku stanęłem przed podobnym dylematem..kupić żuraw do 30tyś..miałem o tyle łatwiej,że o prace nie musiałem się martwić,bo pracowałem na nim głównie na potrzeby firmy energetycznej...także zwrócił się po jakiś 2-3 robotach
zalety:
-praktycznie bezawaryjne podzespoły żurawia...
-spalanie podczas pracy
-małe wymiary zewnętrzne,mała masa
-napęd 4x4+blokady mech. przód+tył
-dostępność części zamiennych(w Grudziądzu jest sklep i serwis)
-praca beż podpór-5T
-jazda z ciężarem-7T
-bezstopniowe teleskopowanie hydrauliczne
-operator ma zawsze ciepło w miejscu pracy
-praca 360stopni
-bardzo stabilny żuraw i odporny na przegięcia ...
-prędkość jazdy
wady:
-awaryjny silnik 4cyl.
-spalanie podczas jazdy
-jazdę w trudnym terenie utrudnia nierównomierny rozkład masy(tył 8t-przód 4t)przednie wąskie opony-tył bliżniak...
-drogie części zamienne(nowe)
-krótki wysięgnik(10m)
-bocian 6m-mało przydatny
-słaba widoczność z m. operatora
-sterowanie jest elektryczno-hydrauliczne,więc włączanie ruchów(precyzyjnie) wymaga pewnej wprawy i sprawności podzespołów..
-hałas podczas jazdy..
nic więcej nie przychodzi mi do głowy narazie...jakbyś miał jakieś pytania to pisz...
P.S.bardzo rzadko mozna spotkać adk10.0 na ifce z silnikiem 6cyl ,w którym większość niedomagań usunięto(dłuższy wysięgnik,kabina operatora na stole obrotowym,dynamiczny silnik,zwiększony udzwig,pełna hydraulika)...na allegro była taka z rok temu...
Kolego Hans chodzi oczywiście o puste kontenery choć trafiają się też na naczepie kontenery 2x20 stóp po 10 ton i ten z przodu trzeba przełożyć na tył żeby kierowca mógł podjechać pod rampe. Często mam takie sytuacje, że ciężarówka zatrzymuje się przy drodze i kierowca pyta się o taką przekładkę a ja niestety muszę odmawiać bo mój żuraw ledwo co pusty kontener podnosi. Moglibyście mi panowie powiedzieć jak wygląda spalanie w tych żurawiach? Może lepiej dozbierać kaski i kupić coś w stylu Ify adk 125? Osobiście wolałbym DS 0101 na podwozi liaza(chyba mniej awaryjny niż jelcz) ponieważ jest dużo tańszy niż adk 125 a też podniesie 10 tonowy kontener. Na korzyść Ify przemawia napęd 4x4 co daję większe możliwości wjechania w trudny teren.
Wiem że to nie Twoj budżet ale zastanow się nad Hydrosem DS253T Fablok. trafisz juz ponizej 100 tys. Silnik SW 680, niezbyt szybki w pracy , w jezdzie tymbardziej ale naprawde stabilny. Wysiegnik 24 metry bezstopniowy. Do 8 ton na kołach. Co do terenu to nie czarujmy się. mowa o małych żurawiach które w terenie jeżeli ugrzęzną to napędy niewiele dają. Teren do pracy żurawia musi być przygotowany bo jak nie da rady wjechac to rozstawić się tymbardziej nie rozstawisz bo albo utoniesz zanim się rozstawisz albo przewrocisz żuraw.
_________________ usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Niestety, ale o takich pieniądzach nawet nie ma mowy:( Żuraw głównie na potrzeby własne(ojciec ma mała firme transportową wozi kontenery) i przy okazji mógłby też pracować zarobkowo przy jakiś lekkich fuchach(np. przy ustawianiu hal) nie chodzi o jakieś zbijanie koksów na tym, ale gdyby robił swoją robote i jeszcze okazjonalnie coś zarobił nie było by żle Jak będzie stał na placu bez pracy to nie będzie go tak szkoda jak sprzętu za 100tyś.pln Mógłyś mi kolego Hans dokładniej opisać żurawia DS 0101? Jakie spalanie, jakie wady czy lepiej na podwoziu Jelcza czy Liaza, czy za 20tyś. da się kupić coś w wmiare dobry stanie? Czy ten żuraw jest w pełni hydrauliczny i czy można założyć do niego przedłużenie?(tzw. bocian?). Czy ten żuraw podniesie 10ton 2m od podpór?Przepraszam, że tak dużo pytań, ale szukałem dużo w internecie i nie mogłem znależć odpowiedzi
-wysięgnik jest teleskopowany hydraulicznie lecz jest skrzynkowy tak jak w twoim r-061 więc nie możesz wysuwać z ciężarem...długości teleskopowania to:
-9m-12m-15m+6metrowy bocian czyli 21m
zuzycie paliwa-ok.25-27l na 100km...w trakcie pracy ok-6-7l na mtg( )
Czy takie teleskopowanie jest bardzo uciążliwe(m moim r-061 to bardzo nie wygodne) Czy gdzieś na robocie jest z tym problem czy można najpierw wyteleskopować a póżniej podnosić? To sprawia to duży problem? Spalanie 6-7 l na mtg to dużo? ile pali ifa ADK 070? Wziąłbym ife jest tańsza, w pełni hydrauliczne teleskopowanie, ale ma tylko 10m wysięgnika i "tylko" 7 ton udżwigu. A i jeszcze czy długo zakłada się bocianka?
w r-061 teleskopujesz liną zblocza po odblokowaniu sworzni...tak?
w DSie jest tak samo...tylko zamiast wajchy do sworzni masz pedał...
ifa poruszając się pali tez do 20l na 100...przy pracy pali malutko...nie mierzyłem ale napewno nie 6-7!!
bocian w ds i w ifce jest podobnie...na zawiasach...pozostaje tylko kwestia przelinowania...w ifie jest szybko,bo zblocze leciutkie...cała operacja trwa w obu przypadkach ok. 1h(z piwem)
co do DS 0101 to teleskop jest mechaniczny wysuwany liną nośna poprzez zaparcie zblocza o szczyt wysiegnika , blokowanie jest w 2 połozeniach 12 i 15 metrów. Nie pracowałem nim zbyt długo ale z tego co zdązyłem zauwazyc to stosunkowo oszczędny żuraw. W kwestii podnoszenia 10 ton 2 metry od podpór to może być problem.
W sumie to nie wiem jak wygląda orginalne rozsuwanie ramienia w r-061 bo w moim jest to popsute i rozsuwanie wygląda tak, że wybijam te 2 sworznie młotkiem i wysuwam(ciągnikiem) ramię sworznie wpadają w odpowiednie miejsca i zabezpieczam je. Czy taką ifą da się podnieść kontener 10ton? gość w mojej okolicy ma taką ifę i mówi, że do 10 ton da radę. Patrząc na to jakie napisałeś spalanie tej ify to jest bardzo oszczędna, co teraz sie liczy przy rosnących cenach ropy. Bardzo dla mnie jest przykre jak wykonam pare podjazdów po placu, przekładek i muszę dolać 30 litrów benzyny...
może faktycznie powinieneś pomyśleć o dołożeniu paru groszy i rozglądnieciu się za adk 12,5...do 30tyś już coś wynajdziesz...bedziemy spokojniejsi o te 10ton...
Może na początek jednak wybiorę ifę adk 070 a jak wyjdzie większe zapotrzebowanie to zawsze można sprzedać. Na allegro już od 15tyś się zaczynają na mobile.eu też (może z niemiec w lepszym stanie będzie?)
Jak ogólnie oceniacie tą maszynę? Jak to możliwe, że gość ustawia taką ifą kontener 40stóp szer.2,5m ważący około 5t jeden na drugim? Ostatnio widziałem jak zdejmował tankkontener 20stóp 4,5t wagi+1t ładunki(płynu) bez żadnego zająknięcia? Ta jego ifa to jakiś specjalny okaz czy one poprostu mają taką siłę? a może on ma jakąś dobrą technikę podnoszenia takich ładunków?
Ostatnio zmieniony przez Hydros |19 Lut 2011|, o 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem czy jest sens przy kwotach tego rzedu bawic sie w sprowadzanie. Musisz całą papierologie UDT załatwić. Kupując w polsce , przerejestrowujesz tylko i działasz. Stan techniczny niestety ale musisz się liczyć ze cena odzwierciedla to co możesz za nią dostać. Niemniej jednak bez oględzin i testów niczego nie można wykluczyć.
wyedytuj swoj post i wsadz link w URL bo rozwala czytelność tematu
_________________ usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Ostatnio zmieniony przez hans |19 Lut 2011|, o 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Na co uważać przy zakupię takiego żurawia? Jak go przetestować podczas oględzin?Co najczęściej psuję się i czy drogi jest ewentualny remont? Jakie kłopoty występują z silnikiem?Kupując za 30tyś. też można wpaść na mine a za takie pieniądze też widziałem na allegro Przepraszam za mój ogrom pytań, ale będzie to mój pierwszy taki sprzęt i chciałbym aby wszystko było w nim sprawne i tak jak być powinno
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum