Przede wszystkim to dobrze jest miec operatora ktory na czyms takim juz pracowal i wie jak sprzet sie zachowuje podczas pracy. Przede wszystkim musisz spawdzic czy zaden silownik nie opada i czy nie cieknie na uszczelnieniu tloka. Druga sprawa to szukaj czy w newralgicznych miejscach ramy podwozia i nadwozia nie ma pęknięć. Zwróć uwagę czy takowych nie ma również przy siłowniku podnoszenia wysięgnika. Czy punkty smarownicze wyglądają na używane bo jeżeli są zamalowane i suchutkie to jest duża szansa ze żuraw na połączeniach ślizgowych jest poprostu zatarty i przez to zużyty. Jeżeli zaś nie masz nikogo takiego kto zna się na takowym żurawiu bądź na żurawiach wógóle to warto znaleźć w swojej okolicy , najlepiej tam gdzie w przyszłości będziesz go serwisował, mechanika/warsztat i umówić się z nimi żeby ktoś od nich pojechał na oględziny z Tobą.
Wiedz ze co miesiąc musisz robić przegląd z wpisem w książkę rewizyjną a raz do roku przegląd dozorowy z wpisem w ksążkę dozorową przez urzędnika z UDT. w pierwszym przypadku koszt miesieczny od kilkudziesięciu PLN do kilkuset PLN. Dozór może kosztować od kilkuset PLN w zwyż bo zależy to od elementów żurawia które podlegają na ten czas konserwacji lub naprawy. Tak czy inaczej z Warsztatem w którym będziesz robił dozory i rewizje warto dobrze żyć bo oni mogą sprawić ze sprzęt będzie jeszcze długo pracowal lub też może zostać unieruchomiony na zawsze jeżeli czegoś niedopatrzą lub znajdą jakąś poważną awarię.
_________________ usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
Ostatnio zmieniony przez hans |20 Lut 2011|, o 08:52, w całości zmieniany 1 raz
dlaczego ifa tak dżwiga?bo to żuraw zrobiony z głową i dużym zapasem...niektóre części są wykorzystywane w większym adk 10.0 i nawet 12.5..
po za tym porównaj charakterystykę adk 70 ze swoim starem:
odnośnie ogledzin,musisz zastosować sie bezwzglednie do tego co napisał hans...łatwo jest kupić dziadostwo-nie do naprawienia(chyba,że za worek kasy)
odnośnie słabych punktów ADK070 napiszę pózniej...
[ Dodano: 2011-02-20, 16:12 ]
PÓŹNIEJ
generalnie piszesz,że masz tam znajomych,którzy mają takie maszyny więc możesz na nich polegać odnośnie sprawności kupowanego egzemplarza...
odnośnie słabych punktów adk070 mogę opisać,przyda się moze komuś innemu...
co sprawdzamy:
oględziny zewnętrzne:
-zaglądamy w rury osłaniające podpory...czy są tylko suche i brudne(wewnątrz)czy są suche siłowniki
-oglądamy zespół pomp zębatych pod autem pod kątem wycieków(kosztowne do wyeliminowania)
-ściągamy osłonę rozdzielacza hydraulicznego(4 śruby 13 klucz)-jesli są wycieki oleju pod cewkami-darujemy sobie...
-zdejmujemy klapy za kabiną-patrzymy na stan instalacji elektrycznej(***** gumowa izolacja)jeśli są ślady napraw izolacji zwykła taśmą-prędzej czy pózniej czeka cię wymiana przewodów-koszt około 3-5tyś zł...
-rama lubi pękać w okolicach przednich podpór(za zbiornikiem paliwa lub powietrza)
-sprawdzamy śrubę na imbus na filtrze oleju hydraulicznego(czy ktoś ja kiedyś odkrecał)-jest na/w zbiorniku(mozna i obejrzeć sam filtr)-koszt nowego ok.300euro
oględziny podczas pracy:
-włączamy pompę(zgrzyty to nic poważnego)
-pompy powinny pracować cicho!bez szmerów
-blokujemy zawieszenie-mozna sprawdzić czy żuraw jest mało wiele prosty-jesli któryś ze sworzni jest daleko od gniazda...
-wysuwamy podpory(teraz można obejzeć stan tłoczysk)
-teraz mozna sprawdzić ruchy żurawia...
składamy i idziemy ponownie obejrzeć podzespoły wymienione wyżej...
to tak po krótce
jeśli chodzi o ciężarówkę to ;
-pedał sprzęgła musi mieć luz-3-4cm
-w taką pogodę ciężko jest to odpalić...(akumulatory i rozrusznik musi być jajo)
-często walą uszczelki pod głowicą..
-stań z tyłu i spójrz czy prosto stoi...z powodu operatorki obok kierowcy lubią być przeciązone na prawo z powodu czestszego podejmowania ładunków z tej strony...
daj sobie spokój z ifą u nas na firmie jest idealna 13t ale dla nas praca na nim jest za kare
pali jak smok, skomplikowana hydraulika, nie czuć żurawia, pracujesz z kabiny kierowcy nie widać do tyłu (zasłania bęben liny) w lewy tył (zasłania konstr. dźwigowa i wysięgnik).
delikatne podpory lubią się wyginać co doprowadza do samoczynnego zamknięcia się, krótkie podpory trzeba podkładać podkłady, nie wolno ściągać towarów na siebie przez tył po podpory się rozciągną, teleskop na 2 razy trzeba bolcować ( w halach to komplikuje prace), instalacje kolidowanie (elektryka steruje- pneumatyką, pneumatyka- hydrauliką), trzy pompy hydrauliczne, mały kąt pracy wysięgnika ok 63st trzeba cały czas teleskopować. ogólnie jest ciężki 20t.
jedyne plusy to blokady (jeśli działają muszą być konkretne opony) bocian łącznie 21,5m
można teleskopować z ciężarem(teleskop na rolkach (mechaniczny na ślizgach)), trzeba o wszystko dbać. mocny wysięg ok 15,3m wysięg nie gnie się
osobiście pracuje na MAZ 12,5t o wiele tańszy w eksploatacji mniej skomplikowany (budowa cepa), bez awaryjny, bardzo tanie części, a większość sobie sami dorabiamy,
wady to brak bocianka (podobno jest ale jeszcze się nigdzie nie spotkałem) krótki wysięg 14m (gnący nie łamiący) i szeroko rostawialny 5,30m, szybki, stabilny
mało jest tych żurawi ceny od 30-40tys
jeszcze zostaje ci hydros 10t
dużo operatorów to przeklina inni chwalą, polska konstrukcja osobiście bardziej polecam hydrosa 10 NIŻ ife adk
tak na przyszlość-szanuj czyjś czas- poświęcony na napisanie całego tematu i chociaz go przeczytaj dokładnie...dowiesz się wtedy,czy twoja odpowiedż miała jakikolwiek sens...
Pracuję kilkanaście lat na żurawiach,między innymi miałem przyjemność zetknąć się z hydrosami 10T.,zarówno tymi z wysięgnikiem teleskopowym,jak i blokowanym bolcami.Oczywiście lepszy jest teleskop hydrauliczny,ale,żaden z nich nie da rady 10tonom 2m od podpór. , przynajmniej zgodnie z tabelą.
Odnośnie awaryjności to zarówno 10-tki jak i Ify,tak się psują jak o nie dbasz .
Jeśli dużo nie jeździsz to zdecydowanie polecam Adk 125-3.Tylko w wersji z łapami wysuwanimi pod kątem,bo ta druga jest strasznie uciązliwa w użytkowaniu.
Co do IFA ADK125/3 pracuje mój ojciec taką od 12 lat i jakoś mu się nie psuje spalanie na 100km ok 30 l a na mtg 6l dobrze radzi sobie w terenie dosyć zwrotny części również dostępne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum