Grove prostszy w naprawie, schematy bardziej czytelne. silnik mercedesa, zawsze coś dobierzesz. czasem problemy są z zawieszeniem jak nie dbasz, elektryka chyba delikatniejsza ale wydaje mi się że prostsza. Szybsza do ogarnięcia. W pracy sztywniejszy ( przypatrz się na bata - bez obciążenia wygięty troszkę do góry, one tam mają). Liepherr - drogi w naprawie jako serwis i części, ale w Polsce chyba serwis lepszy. Za to bardziej "miękki" niż Grove ale i szybsze operacje ma. części to tylko po katalogu z Liephera szukasz. Operatorzy za to wolą Liephera za Licolna. I troszkę dziwne porównanie. B o ja bym bardziej porównywał LTM 1055 i GMK3050 niż te Twoje 2 przypadki. popa na table udźwigu
Ostatnio zmieniony przez Marocco |27 Gru 2010|, o 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie porównywałem LTM 1055 i GMK 3050 i LTM ma lepszą charakterystykę a na bocianie dużo lepszą.
Tylko że u nas w firmie mamy tylko sprzęty "głupko odporne" i tak szukamy by sprzęt był jak najmniej awaryjny prosty w obsłudze łatwo dostępne części w przyzwoitych pieniądzach
Juz kolega Ci napisal Liebherr ma system sterowania Liccon. Jest to komputer kroty podaje CI cala mase danych ulatwiajacych prace operatorowi dzieki czemu szybko i precyzyjnie sie nim robi. Jezeli operator uzywa glowy do myslenia to napewno z Liebherra bedzie bardzo zadowolony. Naprawy to kwestia uzytkowania. Jak kupisz zapuszczony sprzet to trzeba bedzie wpompowac kase na poczatek ale jak kupisz w dobrym stanie i w miare mlody to jeszcze dlugo posluzy. W modelach po 2000 roku jest coraz gorzej z awaryjnoscia takze rozgladaj sie za koncowka lat 90tych
_________________ usługi dźwigowe do 1200t, transport niskopodwoziowy
ja zdecydowanie jestem za Grove... mniej ma elektroniki od Liebherra a wiadomo ze z tym zawsze jest problem. Grove 2035 ma komputer EKS3 co tez bardzo wyraźne i proste oznaczenia sa dla operatora
co do części i serwisu Grove i Liebherra? jak tanio i szybko potrzebujesz jakąś część? import niemcy...tam maja części o połowę tańsze niz u nas.
aha i jak kolega damianf4 który porównywał: LTM 1055 i GMK 3050? oczywiscie ze LTM będzie miał lepszą charakterystykę bo ta są żurawie klasy 55t i 50t.
porównaj LTM 1050 i GMK 3050
albo
LTM 1055 i GMK 3055 parametry bardzo zbliżone.
Jeszcze porównać można żuraw Demag AC155 albo AC50-żurawie klasy 50t
I zgadza się Grove ma hydraulicznie łamanego bocianka...piękna sprawa... tylko ze na bocianie pracuje się sporadycznie kiedy masz 30m wysięgnika...a trzeba pamiętać o wymianie tych długich i drogich węży hydraulicznych które sa w grove:)
Liebherr ma bociana tez łamanego tylko ze nie hydraulicznie... prostsze rozwiązanie...a wiadomo co prostsze to lepsze
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez KUD-UD |8 Sty 2011|, o 15:50, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum