Forum d¼wigowe - D¼wigi, Windy osobowe, towarowe, ¯urawie
Dyskusje na temat d¼wigów.

D¼wigi samochodowe - ¯urawie samojezdne

gulin - |26 Sty 2010|, o 19:35
Temat postu: ¯urawie samojezdne
pytanie:

jak wygl±da podparcie ¿urawia(np.Liebherr LTM1100/1 :mrgreen: )...

tzn. czy wystêpuje jeszcze libelka?

czy s± jakie¶ nowo¶ci w podparciu(bior±c pod uwagê konstrukcje hydrauliczne z lat 80-90tych)

nic mi o tym nie wiadomo bli¿ej wiêc odpowied¿ niech bêdzie np. w stylu podje¿d¿am na m. pracy i......

hans - |27 Sty 2010|, o 21:32

libelka wystepuje po obu stronach podwozia w panelach sterowania podporami. Nie ma , przynajmniej u mnie ( 95 rok produkcji) autopoziomowania. z operatorki nie ma mozliwosci sterowania poziomowaniem. Z obu stron sterujesz wszystkimi 4ma podporami podnoszeniem i opuszczaniem a wysuw jest tylko z tej strony podpor z ktorej sterujesz. jak chcesz, wrzuce fotki
gulin - |28 Sty 2010|, o 21:11

aa co z ko³ami?s± podnoszone??jak dzia³a autopoziomowanie?czy podczas z³ego wypoziomowania lub zag³êbienia jednej z podpór jest jakie¶ zabezp.(np.info w formie ¶wiate³ka albo có¶?)?
hans - |28 Sty 2010|, o 21:54

kola zanim zaczniesz podnosic sie na podporach musisz zablokowac poziomowanie zeby Ci nie opadaly podczas podnoszenia. Dokladnie to jest tak ze osie sa resorowane i poziomowane. podczas kiedy osie ida w powietrze bo podnosze na podporach musze zablokowac resorowanie zeby nie opadly probujac dostosowac sie do podloza. dodatkowo moge sie podnosic na osiach i opuszczac jezeli kola stoja na ziemi. U mnie autopoziomowania nie ma ale gadalem z operatorami z 250tki rocznej to tylko uslyszalem ze autopoziomowanie jest ale nie uzywaja. w 250tce masz w miejscu panela sterowania wyswietlacz lcd z libelka a obok szkic podpor przy ktorych masz wartosci cisnienia i obciazenia na danej podporze. Autopoziomowannie wtedy dziala w ten sposob ze dopasowuje te parametry tak aby sie pokrywaly razem z libelka. czyli rownomierny rozklad mas miedzy podpory i wypoziomowanie
Baca - |31 Sty 2010|, o 05:25

Witam mam problem z DEMAGIEM AC 395 rozpedza sie tylko do 4 biegu wrzucam 5 a on samoczynnie zbija sobie na 4.Przedni naped jest rozlaczony,oraz blokady,wszystko wypoziomowane i cisnienie jest ustawione do jazdy.Wszystkie czujniki i zawrory od napedów sa ok.Jesli ktos by cos na ten temat wiedzial to prosze o iinfo lub jak ktos ma namiary na jakiegos elektronika lub elektryka
hans - |31 Sty 2010|, o 19:12

zacznij od diagnostyki skrzyni biegow. sprawdz olej, w razie potrzeby wymien. wymien filtry i jezeli dalej bedzie problem to rozpoznaj dokladnie typ skrzyni i poszukaj fachowca ktory ma sprzet do diagnozowania tego typu urzadzen. u mnie w Liebherr jest skrzynia Aliston i na panelu sterowania jest kontrolka. jezeli skrzynia ma jakis problem to kontrolka mruga i wtedy nie zmienia biegow. Reasumujac , zacznij od filtrow i oleju.
Baca - |2 Lut 2010|, o 16:54

ok dzieki



[ Dodano: 2010-02-03, 20:08 ]

Witam

Widzialem kiedys jak rozkladano DEMAGA AC 300 z Sarensu jakie powinny byc naciski na "³apy"przy poziomowaniu.Podaje to instrukcja?Wie ktos moze?

Marocco - |27 Gru 2010|, o 21:12

Baca ale to jasno widaæ ¿e masz w³±czone biegi terenowe. A skrêt kó³ masz ok? Ja nie jestem operatorem tylko elektrykiem i wiem ¿e jest co¶ takiego ¿e jak masz w³±czone skrêty wszystkich kó³ to bêdzie ci wybieraæ tylko do 3go biegu.



[ Dodano: 2010-12-27, 21:23 ]

z tego co mi wiadomo to ¿uraw do pracy zawsze musi byæ wypoziomowany, a naciski zmieniaj± siê podczas pracy... choæ pomóc nimi te¿ sobie mo¿esz - ale trza mieæ jaja i do¶wiadczenie. Widzia³em jak u mnie operator zmienia³ naciski jak smarowali¶my wysiêgnik w AC 500 bez przeciwwag. :mrgreen:

hans - |28 Gru 2010|, o 21:26

naciski ustawiasz tak zeby byly zblizone do siebie stronami. mianowicie. jak masz wysiegnik w osi pojazdu to przod musi miec tyle samo i tyl tyle samo. Glownie chodzi o to zeby nie zostawic jednej podpory bez nacisku albo z malym naciskiem bo wtedy zuraw bedzie sie bujal i rama bedzie sie wyginala. Konkretne wartosci sie zmieniaja w zaleznosci od masy zurawia. Rowniez te wartosci beda sie zmienialy podczas pracy kiedy bedzie sie zmienialo obciazenie na podpory. Jest to bardzo pomocne jezeli robisz na przeciazeniu zeby nie przewrocic zurawia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group