Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie
Dyskusje na temat dźwigów.

Firmy ogólny - Sterownik LS-2020

chonik - |20 Sty 2009|, o 07:34
Temat postu: Sterownik LS-2020
Jeżeli ktoś z Państwa ma uwagi lub pytania odnośnie sterowań dźwigów opartych na sterowniku LS-2020, to chętnie udzielę odpowiedzi.

Wszelkie sugestie odnośnie nowych funkcji sterownika są mile widzialne. ;-)




Admin - |21 Sty 2009|, o 21:23

Witam na forum.

Czy sterownik ma możliwość podłączenia głośnika lub dodatkowego układu który głosowo powiadamiałby pasażerów o piętrze na którym się znajdują?

chonik - |21 Sty 2009|, o 22:51

Opracowaliśmy urządzenie odtwarzające komunikaty głosowe o pozycji na przystankach oraz szereg komunikatów specjalnych. Całkowita konfiguracja urządzenia odbywa się w sterowniku głównym, więc kiedy zmienimy oznaczenie kodowe danego przystanku, automatycznie zmieni się komunikat.

Dalsze informacje można znaleźć w instrukcji sterownika, aktualizowanej na bieżąco na naszej stronie internetowej w zakładce sterowania.

Admin - |22 Sty 2009|, o 00:03

chonik napisał/a:
Dalsze informacje można znaleźć w instrukcji sterownika, aktualizowanej na bieżąco na naszej stronie internetowej w zakładce sterowania.


http://lift.pl/LS-2020.pdf

Jest wyjaśnione wiele rzeczy.

Zepco - |7 Cze 2009|, o 16:10

Być może inni potwierdzą moje spostrzeżenia, ale jest pewna nieprawidłowość w działaniu sterownika LS2020. Dotyczy ona tylko sterowania w grupie.

W przypadku gdy jeden z dźwigów wchodzi w stan awarii, np. przejeżdża na wyłącznik krańcowy, to drugi dźwig również zostaje unieruchomiony, najczęściej stoi równo na piętrze z otwartymi drzwiami i ma wpisany ten sam kod błędu, co pierwszy dźwig, ale z innym nr piętra.

chonik - |8 Cze 2009|, o 20:49

Usterka już dawno została poprawiona. Wynikała z błędów transmisji w grupie.

Jeżeli jeszcze występuje, to tylko w jednych z pierwszych sterowników. Proszę zgłaszać problemy do Działu Serwisu, a zostaną one niezwłocznie usunięte.

Lemos - |30 Lis 2009|, o 19:50

Witam,

sterowniczek ten nie jest mi obcy, tak jak jego pierwowzór :) . Tak z ciekawości zapytam planujecie jakiś nowszy model?. Jak dla mnie to system odwzorowania trochę przestarzały jak i DCP by się przydało w końcu Frenic to posiada.

Pozdrawiam

chonik - |20 Sty 2010|, o 08:57

System odwzorowania raczej jeszcze długo pozostanie niezmieniony (cena!!!).

Dlaczego DCP? Frenic ma również CANopen i już nad tym pracowaliśmy. Ze względów bezpieczeństwa pozostajemy jednak przy sterowaniu dyskretnym.

Lemos - |30 Sty 2010|, o 18:06

Witam,

dlaczego dcp? mianowicie dla tego, że można zastosować bezpośredni wjazd na przystanek. Szkoda tylko, że frenic ma zaledwie dcp3. Za to Ziehl-Abegg posiada wszystkie 4, oraz ogólnie dla mnie lepszy falowniczek od fuji. Co do odwzorowania to nie przesadzajmy enkodery nie są już takie drogie, do tego odpowiedni pomysł na realizację i mamy ciekawy system odwzorowania z podstawową zaletą - dokładność.

Pisząc pomysł mam na myśli to aby powiedzmy jedna funkcja teach in załatwiała nam naukę całego odwzorowania w szybie oraz krzywych jazdy. Tu właśnie jest przewaga dcp(2,4) nad can, że ostatnie moglibyśmy pominąć.

Kolega wspomniał jeszcze o bezpieczeństwie, przecież sygnał enable nadal by musiał być dyskretny, a wykrycie błędu transmisji itp. musiałoby spowodować zdjęcie tego sygnału. W ten sposób mamy podobny poziom bezpieczeństwa.

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group