Forum d¼wigowe - D¼wigi, Windy osobowe, towarowe, ¯urawie
Dyskusje na temat d¼wigów.

D¼wigi samochodowe - Jaki dzwig wybrac

pawelcio2 - |26 Pa¼ 2012|, o 22:51
Temat postu: Jaki dzwig wybrac
Witam,

W firmie planujemy budowe nowej odlewni i chcielbysmy kupic dzwig na wlasny uzytek. Bedzie nam potrzebny do budowy zakladu i pozniej przy transporcie maszyn.
Zastanawiaslimy sie nad hydrosem na jelczu lub na ifie adk 125. Ale.....pulap cenowy do 40 tys zl. Kto pomoze lub przyblizy prace na tych dwoch dzwigach? Zalety i wady?
Z gory dzieki!
-Nie uzywamy ozdobników typu "help help" -A.

martin crane - |28 Pa¼ 2012|, o 17:55

poczytaj forum jest troche o tych d¼wigach które ciê interesuj±
gulin - |29 Pa¼ 2012|, o 10:01

w tej cenie co¶ wybierzesz...szukaj najbardziej sprawnego...

http://moto.allegro.pl/dz...2721995268.html




wysiêgnik wysuwany skokowo-9m-12m-15m+bocian-21m
ud¿wig-10T

http://otomoto.pl/inny-dz...5-T3336846.html




tu by musia³ kto¶ pomóc,bo nie pamiêtam...mo¿e damianf4....
udzwig-12,5T
d³ugo¶æ wysiêgnika 15m

pawelcio2 - |29 Pa¼ 2012|, o 13:27

Dzieki za odpowiedzi....
Chodzi mi glownie ktorych z nich jest lepszy w praktyce...ktorym sie lepiej pracuje???
Najlepiej jakby ktos opisal po krotce prace na jednym i na drugim....Niby sa wzmianki na forumale bardzo urywane....nikt nie opisal zai przeciw tym dwom dzwigom....a mysle ze sa one w miare za nie duze pieniadze wiec i zarazem ciekawe!!!
Do jelcza zapewne czesci beda latwiej dostepne bynajmniej do silnika i karoserii.....do adk nie wiem ale mysle ze trudniej. Z kolei ADK ma lepsze parametry!!!

To bedzie nasz 1 dzwig i nie chce zaliczyc wtopy!!!

gulin - |30 Pa¼ 2012|, o 09:52

je¶li chodzi o zestawienie tych dwóch zurawii-nie mo¿na wskazaæ ich zalet i wad...

konstrukcje s± ró¿ne i tak stare,¿e trzeba szukaæ jak najmniej zu¿ytego....
czê¶ci s± dostêpne tak samo do Jelcza jak i Ify-tylko cena je ró¿ni...

generalnie patrz±c na te zdjêcia mo¿na dokonaæ wyboru:
-zale¿y ci na prze¶wicie i zdolno¶ci terenowej-IFA
-zale¿y ci na charakterystyce pracy-IFA
-dostêpno¶æ czê¶ci-Jelcz
-spalanie-Jelcz
-prostota konstrukcji i napraw-Jelcz

Którym siê lepiej pracuje?

to zale¿y-jak operator jest starym dziadkiem,albo inwalid±-to IFA :mrgreen: ...operatorkê ma w kabinie kierowcy...
w Jelczu trzeba siê nalataæ-ale za to wzorowa widoczno¶æ w ka¿d± stronê-z drugiej strony zasiêg pracy to tylko 270st.
IFA je¿dzi z ³adunkiem na haku wiêc je¶li macie jak±¶ firemkê - ta opcja mo¿e siê przydaæ.....

pawelcio2 - |30 Pa¼ 2012|, o 17:48

wielkie dzieki wlasnie o takie informacje mi chodzilo!!!

A znasz moze dzwig maz lub liaz?Czytalem gdzies tu tez o nich wzmianki ale tez brak konkretow a sa w podobnych cenach??

Z gory dzieki!!!:)

gulin - |31 Pa¼ 2012|, o 10:06

muszê zaznaczyæ,¿e szukasz ¿urawia nie podwozia....
nie ma ¿urawia Jelcz ani Liaz....¿eby by³a jasno¶æ...

podwozia samochodowe by³y kupowane ró¿ne na ró¿ne rynki i "ubierane" w te same ¿urawie...

te które ty wybierasz to ju¿ raczej "grzebanie w z³omowisku"-nie oczekuj cudów za t± kasê...
tym bardziej wystrzegaj siê wynalazków...

b±d¿ czujny wobec ³adnie pomalowanych farb± olejn±-niektóre z nich s± malowane aby ukryæ miejsca uszkodzeñ wycieków(puszka ¿ó³tej olejnej jest niekiedy tañsza)-w zimê bêdzie ciê¿ko tak nagrzaæ olej aby co¶ wyczuæ....

pawelcio2 - |3 Lis 2012|, o 19:28

No ok ale jak juz grzebie w tym zlomowisku to co by wybrac???
Chodzilo mi o :
http://otomoto.pl/liaz-dz...y-T3106372.html
to jest liaz z zurawiem FAMBA-DS-0102R???Jak sie sprawuje ???

Zalezy mi na opini kogos kto pracowal na ktoryms z nich i potrafi opisac co i jak dany zuraw jest w stanie zrobic!!!

gulin - |3 Lis 2012|, o 20:30

gulin napisa³/a:
podwozia samochodowe by³y kupowane ró¿ne na ró¿ne rynki i "ubierane" w te same ¿urawie...


nie czytasz chyba co pisze...albo nie takich odpowiedzi oczekujesz...
ten ¿uraw to praktycznie to samo co na jelczu-tylko podwozie inne...

pawelcio2 napisa³/a:


Zalezy mi na opini kogos kto pracowal na ktoryms z nich i potrafi opisac co i jak dany zuraw jest w stanie zrobic!!!


no pracowa³em na DSie...no i co z tego....
¿uraw nic nie jest w stanie zrobiæ je¶li operatora nie ma w kabinie...

nie okre¶li³e¶ ¿adnych ¶cis³ych kryteriów do wyboru ¿urawia ,a oczekujesz,¿e mamy szklan± kulê i ci pomo¿emy...

martin crane - |4 Lis 2012|, o 08:02

ja uwa¿am ¿e jest jednak ma³a ró¿nica miedzy 10-k± na jelczu i liazie, chodzi o podpory, w liazie s± talerze na sta³e a w jeleniu trzeba te ¶mieszne taboreciki podk³adaæ za ka¿dym razem, mo¿na oczywi¶cie to zrobiæ na sta³e ale w terenie i tak je pourywasz, no i kwestia jazdy, liz± jedzie siê lepiej ni¿ jeleniem, i silnik ma du¿o bardziej udany, ale to moja skromna opinia
pawelcio2 - |13 Lis 2012|, o 22:33

Dzieki za odpowiedzi. czytam je. wszsytkie sa w jakis sposob trafne ale......
Chodzilo mi o porownanie pomiedzy adk a jelonkiem. o liazie gdzies tu ktos cos pisal wiec zapytalem jak sie sprawuje!!!
Glownie mysle o adk albo jelonkiem.
Za adk przemawia udzwig i plynny teleskopowy ruch zurawia z ciezarem.
Za jelonkiem prostota budowy podwozia i miejsce operatora. Do tego jeszcze prostoa podwozia.

Wiem ze dysponuje malym budzetem no ale coz....tak bywa. cos musze wybrac !!!
Zalezy mi najlepiej na opini kogosd kto pracowal albo na jednym albo na drugim i jest w stanie cos powiedziec o realnych mozliwosciach tych zurawi no i realnych usterkach itp.

Co do kryteriow to tak:
prosty raczej malo problemowy zuram wraz z podwoziem lub z podowziem ktore da sie w miare naprawic w samodzielny sposob. Co by sie nie okazaloze trzeba szukac kogos do naprawy.
Udzig okolo 10-12 ton.(tutaj adk ma niby 12,5 tony max- czyli rozumiem podniesc kolo zurawia i postawic tak)
WAZNE aby mial dobra kontrole na podnoszonym ciezarem tzn plynny wysuw ramienia i widocznosc!!!Zuraw bedzie uzywany do montazu konstrukcji!!!(tutaj zyskuje kabina z jelonka ktora jest na zurawiu z ktorej chyba widac lepiej ale z kolei ramie jest skrzynkowe i nie mozna go z ciezarem wysuwac tak?)
Kwota do okolo 40 tys.
Cos co popracuje jeszcze troche.

Jeszcze raz dzieki za wpisy

powód edycji-post pod postem....u¿ywaj funkcji-"zmieñ"

martin crane - |16 Lis 2012|, o 00:29

adk ma nieudane podpory szybko siê rozk³adaj± ale istnieje niebezpieczeñstwo ¿e mog± siê z³o¿yæ, ma za to napêd na 2 osie oraz mo¿liwo¶æ wo¿enia na haku, i uwa¿am ¿e jest bardziej precyzyjny ni¿ ds, ale du¿o bardziej skomplikowany, ciê¿ki to wybór bo ka¿dy ma swoje plusy i minusy, sam musisz wybraæ, hoæ na budowe hal ja wybra³bym adk 13t
damianf4 - |17 Gru 2012|, o 18:11

Witam
mia³em "przyjemno¶æ" pracowaæ na adk montowali¶my hale przyjecha³em wysun±³em "martwy" wysiêg ca³y dzieñ montowali¶my hale. po zakoñczonej pracy mia³em drobny problem z posk³adaniem ¿urawia bo nie by³o na tyle miejsca by opu¶ciæ wysiêg by zsun±æ martwy wysiêg (0,5 godz) kombinowania.
Rozk³adanie w trudnym terenie adk:
wysuw podpór z kabiny która jest do¶æ wysoka. NP za ka¿dym razem trzeba wchodziæ do kabiny podnie¶æ na jednej podporze pod³o¿yæ pod drug± podk³ady, podnie¶æ pierwsz± podporê, podnie¶æ na drugiej pod³o¿yæ podk³ady pod pierwsz±. tylko ¿e s± cztery i z prawej trzeba obchodziæ ¿urawia. widok z kabiny jest mocno ograniczony i w ciê¿kich warunkach trudno obserwowaæ co siê z nimi dzieje. podpory w adk nie opuszczaj± siê tak jak w NORMALNYCH ¿urawiach tylko "czym ni¿ej tym bardziej siê schodz± i czêsto siê zdarza ¿e adk zjedzie jedn± stron± z podk³adów.
To ¿e mo¿na je¼dziæ z ciê¿arem na ko³ach to mo¿e i du¿y plus, ale jak czêsto siê z tego korzysta.
podpory w adk 13 s± bardzo delikatne i lubi± wyskakiwaæ z zabezpieczeñ, adk nie wolno ¶ci±gaæ ciê¿aru przez ty³ ( mo¿na porozginaæ prowadnice podpór)
k±t pracy wysiêgnika jest tak ma³y ¿e trzeba wiêkszo¶æ czasu teleskopem pracowaæ,
wolny w pracy i je¼dzie PALIWO ¯ERNY do przelinowañ potrzebne 2 zblocza (1 lub 2 rolki)
czê¶ci s± dro¿sze ni¿ do jelonka i trudniej dostêpne.

zastanów siê te¿ czy nie lepiej zad³u¿yæ siê troszkê wiêcej i na przyk³ad bumara 18T fabloka 25T

era ma³ych ¿urawi powoli przemija


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group