Forum dźwigowe - Dźwigi, Windy osobowe, towarowe, Żurawie
Dyskusje na temat dźwigów.

Dźwigi samochodowe - Pytanie o masę całkowitą PPM ATT400/2

Łukasz - |21 Sty 2012|, o 14:31
Temat postu: Pytanie o masę całkowitą PPM ATT400/2
Witam,
Mam pytanie czy ktoś z Was wie jaka jest masa całkowita dźwigu PPM ATT400/2. Może ktoś ma taki sprzęt? Pytam bo nie wiem czy nie będzie przekroczenia nacisku na oś i problemów z rejestracją :-?

kadam9 - |21 Sty 2012|, o 22:12

Kolego na każdą oś Masz 12ton więc pisemko z ministerstwa o odstępstwie musi być ja mam ATT 340 i takie właśnie pismo musiałem mieć.
martin crane - |21 Sty 2012|, o 22:33

to pismo z ministerstwa jest potrzebne tylko do przelądu technicznego na "drodze" ono nie jest ważne
Łukasz - |22 Sty 2012|, o 15:57
Temat postu: Pytanie o masę całkowitą PPM ATT400/2
kadam9 w internecie znalazłem informacje ze PPM ATT400 ma 24 t masy całkowitej i to by było w porządku, pisze o odstepstwo i rejestruje dźwig. Ale znalazłem też zdjecie tabliczki znamionowej PPM ATT400/3 i tam jest napisane ze masa całkowita to 26 ton czyli po 13 ton na oś i wtedy już o odstępstwo nie można wnioskować :-(
PPM ATT400/3

@martin crane tak wiem rejestrowałem już tak dźwig, trzeba pisać do ministerstwa i poczekać w najlepszym układzie 1 miesiąc.

martin crane - |22 Sty 2012|, o 17:13

a przeciwwaga jest zdejmowana czy nie?
Łukasz - |22 Sty 2012|, o 19:29

W tym PPM ATT 400/3 przeciwwaga jest zdejmowana, ale w tym który chce kupić czyli PPM ATT 400/2 nie jest, tyle ze nigdzie nie znalazłem dokładnej informacji ile on waży.
kadam9 - |22 Sty 2012|, o 19:39

Łukasz napisał/a:
Ale znalazłem też zdjecie tabliczki znamionowej PPM ATT400/3 i tam jest napisane ze masa całkowita to 26 ton czyli po 13 ton na oś
To trochę dziwne bo z reguły dźwigi mają rozłożoną masę na oś do 12ton, a jeżeli ma więcej to także można pisać. w końcu to są . Choć do końca nie jestem tego pewien.
martin crane - |22 Sty 2012|, o 19:50

może ważyć tyle bo mój liebherr ltm 1030 waży 26.5t i balast ma na stałe przypuszczam że też był problem z jego rejstracją ale na szczęście kupiłem już na polskich tablicach :-)
martin crane - |22 Sty 2012|, o 20:05

a tak w ogóle troszkę odbiegnę od tematu, ale chciałem ciebie łukasz zapytać o tego ppm-a co o nim sądzisz? nie pytam o konkretny model tylko ogólnie, jak się to sprawuje, jak z awaryjnością, z serwisem, jak się tym pracuje, miałem kiedyś ppm-a po pieniądzach do kupienia ale kolega po fachu mi odradził tę markę, i dlatego pytam bo według liebherra jest o jakieś 25-35% tańszy, tamten był z 1998 roku ppm at 280 za 180tyś w polsce zarejstrowany i sprawny, i chyba 29 albo 30m wysięgu w pełnym teleskopie i do tego bocian dwuczęściowy także hydraulicznie sterowany także pełen wypas
Łukasz - |22 Sty 2012|, o 21:22

Z PPM mieliśmy tylko C380 (30 ton, 30,4 m wysięgu), szczerze powiem że nic się z nim nie działo, żadnych poważnych awarii nie było, parametry miał dobre także wiele robót można było tym oblecieć. Jedynym mankamentem był napęd (3 osie ale tylko dwie z pędne) także w teren średnio się nadawał. Jak się coś w elektronice rozregulowało to przyjeżdżał serwis z W-wy (są tansi niż serwis Liebherra :-> ) . Także ogólnie mam dobre zdanie o PPM, nie wiem jak tam te nowsze modele robione już z Terex. Wiadomo Liebherr to Liebherr ale płacisz troche za markę.
kadam9 - |23 Sty 2012|, o 21:31

martin crane napisał/a:
ppm-a co o nim sądzisz? nie pytam o konkretny model tylko ogólnie

Kolego ja mam co prawda od pół roku i jak na razie problem mam z grzejącą skrzynią (rzekomo czujnik) i co mnie irytuje to przy skręcie tylnej osi nie zbiera się. Poza tym nic. Jak mówią można jeździć mercedesem, a można też i oplem.

martin crane - |24 Sty 2012|, o 10:46

nie zbiera się to znaczy nie ma siły? skrzynia zapewne firmy zf także czy liebherr czy ppm czy inny chyba wszystkie mają taką samą, więc tak samo w kazdym innym dźwigu się to może zepsuć.
martin crane - |24 Sty 2012|, o 10:50

liebherr napewno można powiedzieć że ma super parametry, ale pozatym to wcale nie taka rewelacja, te starsze do 2000 roku to jeszcze są ok, ale nowszego już bym nie kupił chyba że by mi dali serwis zaa darmo
damianf4 - |24 Sty 2012|, o 22:09

miałem okazje pracować miesiąc na PPM AT 400 35T na 2 osiach
wysięg 30,4 m + 15 bocian hydrauliczny ok 96r
charakterystyka porównywalna z liebherr 25t.
( testowaliśmy PPM 35t i LTM 25t przy silosach stawialiśmy na tych samych miejscach i na komputerach w ppm przekroczyło 140% i stawał już na tylnych podporach, a LTM miał dopiero 110%. przeciwwagi były oryginalne LTM 2,1+1.2T, [ PPM 4,4T jeżeli dobrze pamiętam brak dodatkowej])
PPM wydawał się mniej stabilny wiotki i CIĘŻKI wysięg.
szczerze powiedziawszy dobrze wspominam tego żurawia lecz ma kilka wad które utrudniają życie
paliwo żerny (w czasie jazdy norma 80-100L)
brak możliwości ręcznego ustawienia zawieszenia (max opuszczony lub do jazdy)
włączanie i wył. skrętnej tylnej osi tylko na luzie
słaby silnik jak na tę wagę
wysięgnik bardzo wiotki, giętki wygięty w dół nawet bez obciążenia
było jeszcze kilka ale już nie tak uciążliwych
Ma też kilka dużych plusów


http://imageshack.us/phot.../imag0298d.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0301i.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0302a.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0304hb.jpg/
http://imageshack.us/phot...3/305paint.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0307yh.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0308xf.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0306t.jpg/
http://imageshack.us/phot...g0309paint.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0310s.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0311a.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0312i.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0315x.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0316x.jpg/

martin crane - |25 Sty 2012|, o 16:35

damian, co do skrętu kół to w moim ltm 1040 tylko na biegu i spuszczonym ręcznym oś skręca, a w ltm 1030 skręca zawsze, nie wiem czemu tak jest, spalanie to jakieś 55-60l na 100, zawieszenie możesz dowolnie regulować, no i parametry sam widziałeś liebherr ma naprawdę dobre, jedyna rzecz jaka mnie w nim irytuje to strasznie cieniutkie podpory, podczas podnoszenia ciężkiego ładunku aż się wyginają i to całkiem sporo
damianf4 - |25 Sty 2012|, o 18:33

Martin crane
z tym skrętem nie miałbym nic przeciwko że włącza się go na luzie, gdyby nie to że przednia ma tak słaby skręt że na skrzyżowaniach trzeba cały czas wspomagać tylną.
jeśli masz włączoną tylną oś to możesz jechać tylko do 2.
więc luzuj przed skrzyżowaniem i po nim.
podpory są masywniejsze w ppm ale też wiotkie (moim zdaniem za mało osadzone w kieszeni podpory).
Największym plusem za to jest możliwość przełączania góra urządzenia dźwigowego a pojazdu bez konieczności gaszenia to BARDZO duży plus
Cena za tego PPM na zdjęciach to około 230,000zł rok temu ( z Holandii przez handlarzy)
cena atrakcyjna

martin crane - |25 Sty 2012|, o 19:11

ja ci powiem że i tak nie masz co narzekać, ja dwa lata robiłem hydrosem t351, tam też był bardzo słaby skręt, i nie było tylnej osi skrętnej, a to miało 13 m długości, na rondzie to trzeba było się dobrze zastanowić jak je przejechać nie łapiąc krawężnika, a teraz jak siądę do liebhera to poprostu aż się chce jechać, mam jeszcze fabloka 25t i to też przedpotopowy dźwig ale za to mało awaryjny, chociaż myślę o sprzedaży bo ciężko już o robote na takie dźwigi. Ale wrcając do ppm-a, znajomy teraz kupił liebherra 30t z 96r zapłacił 380000 tys całe zawieszenie do roboty, także trzeba zapłacic odpowiednio więcej za podobny dźwig tylko niemieckiej produkcji
kadam9 - |25 Sty 2012|, o 21:45

martin crane napisał/a:
jedyna rzecz jaka mnie w nim irytuje to strasznie cieniutkie podpory, podczas podnoszenia ciężkiego ładunku aż się wyginają i to całkiem sporo

Wyginające się podpory to norma, Liebherr już ma wyliczone, tak jak teleskopy, jak wędki sie gną Zobacz ten filmik i na 2min 25sek http://www.youtube.com/wa...feature=related mam też foty gdzieś gnacych się właśnie Liebherr-ów jeszcze z poprzedniej mojej pracy.

martin crane - |25 Sty 2012|, o 22:50

no tak masz racje, oni stal mają konkretną i nie ma się co martwić, fajny filmik podesłałeś, teraz wiem dlaczego dźwigi są takie drogie, bo są ręcznie składane, ciekawe ile taki nowy liebherr kosztuje?
damianf4 - |26 Sty 2012|, o 18:29

Łukasz bardzo przepraszam że zeszliśmy tak bardzo od tematu.
PPM przedstawiony za zdjęciach ważył 24t (w dokumentach) po 12 na oś
(w teorii do rejestracji pojazdów specjalistycznych jest potrzebne odstępstwo ministra).
z tego co pamiętam to do rejestracji PPM 35t i LTM 25t nie pisali tych pism ale są zarejestrowane (oba były sprowadzone)

damianf4 - |26 Sty 2012|, o 18:44

Martin
mówiłem z handlarzami to liebherr jest najtańszy w zakupie jako nowy, ale za to nadrabia serwisem i częściami zamiennymi.
liebherr ma jeden z najlepszych serwisów, i dostępności do części w polsce.

martin crane - |26 Sty 2012|, o 18:52

no właśnie nic za darmo, co do tej masy włanej ppm-a to proponuje podjechać na najbliższy skład węgla lub skup złomu, wagowemu na piwko dać i czarno na białym wyjdzie ile co waży
kadam9 - |28 Sty 2012|, o 22:55

Tak jak pisałem wcześniej wrzucam fotki z poprzedniej pracy gnących wysięgników:


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

damianf4 - |28 Sty 2012|, o 23:59

ja mam w swojej galerii żurawi kilka perełek ściągniętych z neta.
jak znajdę z mojego sprzętu to wrzucę.
http://imageshack.us/phot...6/49984313.jpg/
http://imageshack.us/phot...6/18506361.jpg/
http://imageshack.us/phot...4/46752991.jpg/
http://imageshack.us/phot...8/48848660.jpg/
http://imageshack.us/phot...todzwigi20.jpg/
http://imageshack.us/phot...wysiegnik2.jpg/
http://imageshack.us/phot...blimg7934u.jpg/

kadam9 - |29 Sty 2012|, o 08:31

Powiem Ci damianf4, że terex dobry, mam gdzieś także fotki 400-setki z Grohmana niemieckiego, który przeciąża i to dość znacznie, w ogóle można by stworzyć osobny wątek takich fotek lub zakopanych dźwigów bo takich w kolekcji też mam, a zeby nie spamować w tym temacie.
martin crane - |29 Sty 2012|, o 08:54

fajny pomysł chłopaki, też bym coś powrzucał ale ja robie na starych dźwigach więc szkoda tego pokazywać
gulin - |29 Sty 2012|, o 13:27

martin crane napisał/a:
fajny pomysł chłopaki, też bym coś powrzucał ale ja robie na starych dźwigach więc szkoda tego pokazywać


dawaj i nie gadaj...

Admin - |29 Sty 2012|, o 19:17

A nie lepiej by bylo wydzielic to do galerii?
Łukasz - |26 Mar 2012|, o 20:12

Kończąc wątek który troszkę zboczył ;-) masa całkowita "gołego" PMM ATT400/2 to 24100kg. Dźwig na przeglądzie dostał odmowę rejestracji za przekroczenie masy teraz szybko trzeba wysłać komplet dokumentów do ministerstwa transportu i czekać z 2 miesiące na decyzje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group