|
Forum d¼wigowe - D¼wigi, Windy osobowe, towarowe, ¯urawie Dyskusje na temat d¼wigów. |
|
Mechanika d¼wigów - problem z hakiem
jomz56 - |22 Lut 2011|, o 08:10 Temat postu: problem z hakiem Witam. Mam Stara66-D¿wig i taki oto problem: Ca³y hak zwisa uko¶nie do osi pojazdu, co powoduje mijanie bolca w³±czaj±cego wysuwanie drugiego cz³onu ¿urawia, a czasami nawet zakleszczenie siê liny no¶nej pomiêdzy kr±¿kiem a obudow±. Podejrzewam, ¿e mam nieprawid³owe prowadzenie liny no¶nej od wnêtrza kolumny ¿urawia poprzez kr±¿ki a¿ do mocowania liny przy osi kr±¿ków kolumny. Czy wie kto¶ jak poprowadziæ t± linê prawid³owo?
A mo¿e jest to gdzie¶ opisane?
gulin - |22 Lut 2011|, o 15:38
r-61 czy ¿sh-6?
jomz56 - |22 Lut 2011|, o 16:24
Dziêki za zainteresowanie. To jest ¿sh-6, teleskop wysuwany jest po³owicznie lub ca³y.
gulin - |22 Lut 2011|, o 19:51
R-061
¯SH-6
ja te¿ nie zajazy³em,przecie¿ jesli chodzi o teleskopowanie to tylko jeden na Starze 660 mo¿e...
s³uchaj- a jak jest z drugim koñcem liny?spróbuj wybiæ samoklina (najlepiej na zwisaj±cym zbloczu) i mo¿e ci siê ju¿ koñcówka zacznie okrêcaæ...wtedy tak to zmontujesz....
zrób zdjêcie g³owicy od do³u...za³atwimy takie same od innego uzytkownika i porównasz....
jomz56 - |23 Lut 2011|, o 08:33
Witam, ...'cepowo' wyt³umaczone i dziêki za to. Szuka³em wcze¶niej w 'Google' tych oznaczeñ i wysz³o mi ¿e jest odwrotnie, ale to ju¿ niewa¿ne. Mój jest zatem 'R-061'.
To co sugerujesz by³o zrobione bo lina siê zakleszczy³a miêdzy kr±¿kiem a obudow± (tam jest 6mm prze¶witu a lina ma ok.10mm.) i trzeba by³o rozebraæ ca³y zwis i wyszarpn±æ linê. Zmontowa³em wszystko tak jak by³o przedtem, wiêc lina wychodz±ca z wnêtrza kolumny prowadzona jest na kr±¿ek podtrzymuj±cy (czy te¿ prowadz±cy), dalej na kr±¿ek prawy kolumny (patrz±c od przodu d¼wiga) do kr±¿ka prawego haka, od niego do góry na kr±¿ek lewy kolumny, znowu na dó³ do kr±¿ka lewego haka i wreszcie do góry do samoklina, który jest mocowany na wspólnej osi z kr±¿kami kolumny i znajduje siê po lewej stronie tych kr±¿ków. Uff,, trochê to zakrêcone ale, wydaje mi siê poprawnie opisane. Efekt takiego monta¿u liny powoduje ten problem, który opisa³em wcze¶niej - skrêcenie (jakie¶30 stopni) ca³ego haka w praw± stronê.
O zdjêcia siê postaram, ale to mo¿e potrwaæ kilka dni. Z góry dziêkujê za po¶wiêcony czas i 'ruszanie g³ow±'.
gulin - |27 Lut 2011|, o 16:57
zdjêcia dziêki koledze "Hydros"
jomz56 - |2 Mar 2011|, o 22:20
Przepraszam,¿e po kilku dniach ale praca, obowi±zki itd. nie pozwalaj± na natychmiastow± odpowied¼. Wspania³e zdjêcia i wszystko widaæ. Dziêkujê 'GULIN" i koledze 'HYDROS'. Moje zawiesie wygl±da identycznie tzn. prowadzenie liny jest dok³adnie takie same, od kr±¿ka prowadz±cego a¿ do samoklina. Tu jednak widzê równie¿ podobny problem jak mój; przekrêcenie haka w praw± stronê. co prawda nie tak znaczny jak u mnie ale jednak. Powraca wiêc pytanie ; co jest przyczyn± przekrêcania siê haka?. A mo¿e jest to efekt nadmiernego przeci±gniêcia liny?
gulin - |3 Mar 2011|, o 00:04
dla mnie jest to sprawa o tyle ciekawa,¿e wasze zblocza s± wielokrotnie przelinowane-co powinno ten efekt bardzo dobrze niwelowaæ....w adk pracowa³em na podwójnym przelinowaniu...zblocze by³o jednorolkowe...i taki efekt tak¿e wystêpowa³...z tego co pamiêtam -zawsze wydawa³o mi siê w³a¶nie,¿e po odkuciu liny z samoklina(kiedy montowa³em bociana)....lina by³a pojedynczo....a po przelinowaniu na dwa-to zjawisko ustepowa³o...
chyba siê po¶wiêce i podejdê zapytaæ instruktorów do 1OSK....
jomz56 - |3 Mar 2011|, o 12:04
http://www.fotosik.pl/pok...953550c798.html
http://www.fotosik.pl/pok...4dea4a9482.html
http://www.fotosik.pl/pok...b36b3ba467.html
To s± fotki mojego zawiesia. Przepraszam za jako¶æ. Robi³em komórk± wiêc mo¿e byæ amatorsko.
'Gulin' - b. dobry pomys³ z tym zapytaniem w '1OSK'. Ja nie mam takiej mo¿liwo¶ci w moim ¶rodowisku. Z góry dziêki!
hans - |3 Mar 2011|, o 17:49
ja widze jedn± mo¿liwo¶æ , masz poprostu linê zwitn±. Ka¿da tego typu lina bêdzie siê obkrêca³a wokó³ w³asnej osi. jedyny sposób na krótk± metê to powiesieæ na haku jaki¶ wiekszy ciê¿ar i zostawiæ na noc. Im lina jest ¶wie¿sza tym bardziej siê skrêca. W miarê rozci±gania liny mniej siê skrêca. Innym ale drogim rozwi±zaniem jest wymienic linê na przeciwzwitn± ale to siê nie kalkuluje w tego typu sprzêtach.
jomz56 - |11 Mar 2011|, o 19:47
Trochê zwleka³em z odpowiedzi±, ale czeka³em na odpowied¼ 'GULINA', co powiedzieli instruktorzy z '1OSK'.
'HANS' szacun za profi poradê; ale widzê tu problem techniczny - jak to zrobiæ. Nic nie pomo¿e wieszanie na haku ciê¿aru, bo po prostu nic siê nie dzieje i jedynie co przychodzi mi do g³owy to uwolniæ linê z samoklina, rozwik³aæ ca³e zawiesie i powiesiæ ciê¿ar na pojedynczej linie. Po uniesieniu ciê¿aru powinna od razu siê odkrêcaæ. Pytanie jednak, czy lina 'zwitna' nie odkrêci siê nadmiernie co spowoduje jej uszkodzenie? .Proszê o odpowied¼
hans - |11 Mar 2011|, o 20:12
nie odwinie siê. Zapomnia³em dopisaæ ¿eby przy takim zwieszaniu liny wypusciæ jak najwiecej liny z bêbna.
gulin - |20 Mar 2011|, o 20:39
Panowie...przepraszam,ale w zwi±zku z wiosenn± pogod± mojej ma³¿once przy¶ni³y siê tematy remontowo-meblarskie....musia³em po¶wiêciæ ten czas na jej widzimisiê...
w przysz³ym tygodniu podjadê i popytam,tym bardziej ,¿e nie d³ugo sezon d¼wigowy...
o tobie Hans nie mówiê,bo z tego co widze to ty masz sezon ca³y rok
hans - |22 Mar 2011|, o 19:54
ano sezon tak naprawde to zacz±³ siê 1 marca. Puscili mnie na wynajem do Mostów £ód¼ przy budowie Nowoogiñskiego w Bydgoszczy. Powoli siê rozkrêca³o a teraz to siê cieszê jak z operatorki mogê wysi±¶æ W miedzyczasie trzaskam szybkie robótki na bazie albo na budowie linii tramwajowej gdzie nasza firma buduje most.
Biomoon - |14 Maj 2012|, o 10:46
No to fajnie, ¿e siê krêci Panowie, ja zasuwam w £odzi ;)
Proszê siê trzymaæ tematu...na dzieñ dobry upomnienie.
Moderator
|
|